آموزش رنگ آمیزی کاغذ دیواری

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آیا شما از جمله افرادی هستید که از کاغذ دیواری در طراحی خانه استفاده کرده اید؟ آیا از نمای آن خسته شده اید و در نظر دارید که با استفاده از راهکاری روی آن را رنگ آمیزی کنید؟ بسیاری از متخصصین در این زمینه بر این باورند، اگر در نظر دارید نسبت به رنگ آمیزی دیوار اقدام نمایید، در ابتدا لازم است کاغذ دیواری را از سطح دیوار جدا کرده و سپس نسبت به انجام این کار اقدام کنید. با این حال جدا کردن کاغذ دیواری در همه موارد کار آسانی نیست و در این صورت استفاده از رنگ بر روی کاغذ دیواری می تواند ایده مناسبی باشد. به طور کلی می توان گفت برای رنگ آمیزی بر روی کاغذ دیواری مراحل به ترتیب تمیز کردن کاغذ دیواری، استفاده از پرایمر و سیلر می باشد. در انتها می توانید از رنگ مورد نظر استفاده نمایید. در ادامه این مطلب از ما به بیان جزئیات هریک از این مراحل می پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی کاغذ دیواری

مرحله اول

در مرحله اول باید مقدمات انجام کار را فراهم کنید. همان طور که در ابتدا نیز گفته شد، برای انجام این کار در ابتدا لازم است نسبت به تمیز کردن سطح مورد نظر اقدام نمایید. برای انجام این کار به استفاده از برخی مواد شیمیایی نیاز دارید. بنابراین استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکرده و در حین انجام کار از یکی از لباس های قدیمی خود استفاده نمایید. هم چنین برای تهویه هوای اتاق، پنجره را باز بگذارید.

مرحله دوم

بعد از آماده سازی مقدمات کار، نوبت به تمیز کردن سطح کاغذ دیواری می رسد. برای انجام این کار از تری سدیم سولفات استفاده کنید. تری سدیم سولفات از جمله شوینده هایی است که به طرز شگفت انگیزی چربی و مواد شیمیایی را از روی کاغذ دیواری پاک کرده و فضای انجام کار را آماده می کند. برای انجام این کار به اندازه یک فنجان از این ماده شوینده را در یک ظرف آب حل کرده و به وسیله یک اسفنج نرم یا قلمو رنگ آمیزی، سطح کاغذ دیواری را تمیز نمایید. شما می توانید این ماده شوینده را از فروشگاه های فروش رنگ تهیه کنید.

مرحله سوم

بعد از انجام این کار اجازه دهید ماده شوینده به طور کامل خشک شود و سپس به سراغ مرحله بعد بروید. مدت زمانی که برای خشک شدن ماده شوینده لازم است، به میزان استفاده از آن و دمای خانه بستگی دارد. بهتر است به مدت 24 ساعت برای خشک شدن دیوار زمان بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله نوبت به شستشوی دیوار به وسیله آب می رسد. برای انجام این کار با استفاده از یک پارچه خیس سطح مورد نظر را پاک کنید. این کار برای برطرف کردن مواد شوینده از سطح کاغذ دیواری الزامی می باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله با استفاده از بتونه نسبت به درزگیری شکاف های موجود در سطح کاغذ دیواری اقدام نمایید. حتما قبل از انجام رنگ آمیزی این کار را انجام دهید.

مرحله ششم

بعد از انجام مراحل درزگیری نوبت به سمباده زنی سطح مورد نظر می رسد. سمباده زنی باعث می شود پرایمر و رنگ به خوبی بر روی دیوار جذب شود. برای انجام این کار تمام سطح کاغذ دیواری را سمباده بزنید. قسمت هایی که از بتونه برای درزگیری استفاده شده است نیاز به سمباده زنی بیش تری دارد.

مرحله هفتم

بعد از سمباده زنی سطح کاغذ دیواری، ذرات به جا مانده از انجام این کار را با استفاده از یک پارچه تمیز کنید. چرا که وجود آن ها باعث می شود رنگ به خوبی بر روی دیوار جذب نشود.

مرحله هشتم

بعد از آماده سازی مراحل زیر سازی، نوبت به استفاده از پرایمر و سیلر می رسد. بهتر است برای انجام این کار از محصولی که از ترکیب این دو ماده در آن استفاده شده است، استفاده نمایید. استفاده از ترکیب این دو ماده باعث می شود کاغذ دیواری پوسته نشده و هم چنین رنگ به خوبی بر روی سطح مورد نظر جذب شود. بهتر است از نمونه ای با پایه روغنی استفاده نمایید.

مرحله نهم

در این مرحله با استفاده از قلمو رنگ آمیزی یا غلطک از یک لایه سیلر پرایمر بر روی کاغذ دیواری استفاده نمایید. انجام این کار درست مانند رنگ آمیزی سطح مورد نظر می باشد. توجه داشته باشید که گوشه های دیوار را از قلم نیاندازید.

مرحله دهم

بعد از استفاده از پرایمر و سیلر باید اجازه دهید سطح مورد نظر کاملا خشک شده و سپس نسبت به رنگ آمیزی اقدام نمایید. مدت زمان خشک شدن آن هم بستگی به محصولی که مورد استفاده قرار داده اید، دارد. برخی از این ترکیب ها چند روز زمان برای خشک شدن نیاز دارند.

مرحله یازدهم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی می رسد. برای انجام این کار در ابتدا لازم است قسمت هایی که تمایل به رنگ آمیزی آن ها ندارید با استفاده از نوار چسب بپوشانید. برای مثال لبه های پنجره و درب را با استفاده از نوار بپوشانید.

مرحله دوازدهم

برای رنگ آمیزی زوایا و گوشه ها از یک قلمو کوچک استفاده نمایید. برای مثال برای قسمت هایی مانند گوشه دیوار و کنار پنجره می توانید از این روش استفاده کنید.

مرحله سیزدهم

برای رنگ آمیزی سایر قسمت ها می توانید از غلطک رنگ آمیزی استفاده نمایید. الگویی که می توانید برای انجام این کار استفاده کنید، حرف M می باشد. روش انجام این کار در تصویر به خوبی نشان داده شده است.

مرحله چهاردهم

بعد از انجام مرحله اول رنگ آمیزی باید چند روزی اجازه دهید که رنگ به طور کامل خشک شود و تا قبل از خشک شدن کامل آن از لایه دوم رنگ استفاده نکنید.

مرحله پانزدهم

بعد از خشک شدن کامل رنگ در مرحله اول رنگ آمیزی، نوبت به رنگ آمیزی لایه دوم می رسد. در این مرحله دقت کنید اگر قسمتی به خوبی رنگ آمیزی نشده است، آن را رنگ آمیزی کنید.

مرحله شانزدهم

زمانی که رنگ به طور کامل خشک شد، نوارهای چسب را برداشته و اگر قسمت هایی رنگ نخورده باقی مانده بود از کمی رنگ بر روی آن استفاده نمایید. در این مرحله کار شما به سرانجام می رسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1535

به "آموزش رنگ آمیزی کاغذ دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی کاغذ دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید