اجرای پیروز طرح کاهش اختلالات روانی در هییت دولت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تنها افرادی که دچار بیماری های توهم و هذیان هستند به وسیله دولت حمایت می شوند که آمار این افراد 1 درصد از 10 درصد است.

اجرای پیروز طرح کاهش اختلالات روانی در هییت دولت

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، گفت: شغل روان شناسی یکی از پرمخاطره ترین رشته های پزشکی محسوب می گردد، حرفه ای که بدون تجربه روانشناسی، رفع کردن مسائل و درمان افراد مراجعه نماینده ناممکن است، به طوریکه می تواند افراد مراجعه نماینده را با مسائلی رو به رو سازد.

او اعلام کرد: بعضی پزشکان علاوه بر دخالت درامور روان شناسی سعی دارند در شغل روانپزشکی نیز دخالت نموده و با درمان دارویی بیماران خود را معالجه نمایند.

حاتمی متذکر شد: روانشناسان سایر کشور ها از امتیازات بالایی برخوردارند، به طورکلی آن ها طی درمان خود بعضی دوره ها را با نام دوره دارویی روانشناسی گذرانده تا آن ها علاوه بر دوره روان درمانی، به افرادیکه نیازمند درمان دارویی هستند دارو تجویز نمایند، اما متاسفانه چنین اتفاقی درایران رخ نداده وهیچ یک از روان شناسان و مشاوران حق تجویز دارو را ندارند، لذا این امر بر دوش روانپزشکان افتاده تا باری از دوش مراجعه نمایندگان بردارند.

بیشتر بخوانید : تعرفه های روانشناسی شفاف سازی شد/ کوشش برای تخصیص یارانه به اقشار مستضعف نیازمند روانشناسیرئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: طی چند سال گذشته لایحه ای تحت عنوان کاهش اختلالات روانی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، اما بر اساس بعضی مسائل این لایحه در دستور اقدام قرار نگرفت و از جانب دولت هیچ گونه حمایتی نشد، لذا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در این راستا کوشش کرد تا این موضوع مجدد در دتسور کار دولت قرار گیرد تا در مسائل و اختلالات روانی در کشور کاهش یابد.

البته لازم بذکر است؛ تنها افرادی که دچار بیماری های توهم و هذیان هستند به وسیله دولت حمایت می شوند که آمار این افراد 1 درصد از 10 درصد است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2783

به "اجرای پیروز طرح کاهش اختلالات روانی در هییت دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پیروز طرح کاهش اختلالات روانی در هییت دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید