از محل واردات روغن 3 میلیون شغل برای خارجی ها ایجاد می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از محل واردات روغن به درون کشور، 3 میلیون شغل برای کشورهای خارجی ایجاد شده است در حالی که می توانیم با توسعه کشت دانه های روغنی زمینه این اشتغال را در کشور ایجاد کنیم.

از محل واردات روغن 3 میلیون شغل برای خارجی ها ایجاد می گردد

کیخسرو چنگلوایی در همایش روز ملی کلزا که امروز 28 بهمن ماه در دزفول برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و به لحاظ آب و خاک، هیچ راهی جزء افزایش عملکرد در واحد سطح وجود ندارد. این کار را می توان به وسیله آموزش، استفاده از ارقام پرمحصول، اصلاح الگوی کشت و رعایت تنوع زراعی اجرایی کرد تا بتوانیم شاهد پایداری در فراوری و همچنین تامین غذای موردنیاز جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: از جمله محصولاتی که می تواند تضمین کننده پایداری فراوری در کشور باشد و به امنیت غذایی کشور یاری کند، دانه های روغنی از جمله کلزا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توضیح داد: از بعد انقلاب اقدامات بسیار خوبی در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی و سایر موضوعات اجرا شده است اما در بحث روغن نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم و در این زمینه 84 درصد به واردات روغن وابستگی داریم و این موضوع با توجه به وفور منابع و ظرفیت های استان، قابل قبول نیست.

چنگلوایی ادامه داد: سالانه حدود 3.5 تا 4 میلیارد دلار ارز برای واردات روغن از کشور خارج می گردد و این کار باعث شده است تا برای خارجی ها بازار کار ایجاد گردد. در این زمینه از محل واردات روغن، 3 میلیون شغل برای کشورهای دیگر ایجاد شده است، در حالی که می توانیم با توسعه کشت دانه های روغنی زمینه این اشتغال را در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید کشت کلزا را در همه شهرستان های استان فراگیر کنیم، ادامه داد: در خوزستان شهرستان هایی وجود دارد که به اندازه چهار استان کشور کلزا در آن کشت شده است. برنامه توسعه کشت این محصول به شکلی است که در سال 1402، سطح زیرکشت کلزا در استان به بیش از 120 هزار هکتار می رسد. این موضوع قابل دسترس خواهد بود و می توانیم با همت کشاورزان به این مهم دست پیدا کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2852

به "از محل واردات روغن 3 میلیون شغل برای خارجی ها ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از محل واردات روغن 3 میلیون شغل برای خارجی ها ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید