انتشار سه جلدی گمشدگان سرزمینم توسط سیمین بایرامی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - سیمین بایرامی از جمع آوری مجموعه ای از نامه های مردم، هنرمندان و شهدا و چاپ آنها به صورت کتاب سه جلدی با عنوان گمشدگان سرزمینم اطلاع داد.

انتشار سه جلدی گمشدگان سرزمینم توسط سیمین بایرامی

به گزارش روابط عمومی این اثر، سیمین بایرامی شاعر و فیلمنامه نویس از انتشار کتاب جدید خود اطلاع داد و گفت: من در حال گرد آوری کتابی هستم که بخش مهمی از آن را نوشته هایی تشکیل می دهد که مردم برای من می فرستند و من درمجموعه گمشدگان سرزمینم منتظر نامه های مردم هستم. روزی که تصمیم گرفتم تا آغازی دیگر در زمینه نوشتن داشته باشم تصمیم گرفتم تا با جمع آوری نامه ها از هر قشر یک اتفاق زیبای نوستالژیک را رقم بزنم. این اندیشه پژوهش محور با یک نامه در سال 1397 پایه گذاری شد و با خواندن یک نامه از زنده یاد غلامحسین ساعدی درسال 1399 شکل گرفت و با آن که می دانم کار پر زحمت و بسیار زمانبری است اما برای انجام این کارمصمم بوده و هستم.

این شاعر در ادامه اعلام کرد: در ابتدا آغاز به برنامه ریزی کردم و با مشورت با مشاوران برجسته ادبی و هنری و سپس آنالیز مرحله به مرحله کار را انجام دادم و در نهایت آغاز به اطلاع رسانی از طریق صفحات مجازی کردم. با توضیحات روشن و کوششی صادقانه دربرقراری و راستی آزمایی و ایجاد اعتماد تا حدود بسیارزیادی از اشخاص مجاب شدند و هرروزتمایل بیشتری برای حضور پیدا کردند. این اطلاع رسانی همچنان به قوت خود باقی است و از طریق صفحات مجازی، دوستان و لطف مردم ایران زمین با اقبال بیشتری روبرو شده است.

وی تاکید نمود: همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور هم از این طرح بسیار استقبال نموده و مساعدت لازم را داشته و دارند. این کار نفس گیر و احتیاج به صبر و حوصله و البته عشق دارد.عشق به مردم و فرهنگ ایران، به مردمی که ثابت نموده اند همواره حضور دارند و وجودشان در غبار رنج و اندوه همچنان سبز است.

این فیلمنامه نویس درباره این کتاب اعلام کرد: این مجموعه کتاب شامل سه جلد است که به ترتیب شامل نامه های مردم ایران، بزرگان وادیبان، هنرمندان فقید نامی و گمنام ایران و همچنین نامه، خاطره و وصیت نامه های شهدای عزیزوطن است. در جلد اول این کتاب هدف ایجاد یک بستر امن برای نوشته هایی است که علیرغم بار معنوی و ادبی بالایی که دارند به دلیل فراهم نبودن موقعیتی برای ابراز مسکوت و مهجور مانده اند که امیدوارم بیان احساس و حرف های این عزیزان در قالب نامه و نوشته هایی که برخاسته از دل است همراه با شاعرانگی ذاتی آفریننده خود بردیده دیگران بنشیند و خاطره ادبی و نوستالژیک شگرفی را برای ادبیات کشورمان فراهم کند. اکنون در راهی هستم که با خواندن نوشته ها و نامه های مردم عادی کشورم ایمان و اعتقاد به درستی این کارهر لحظه بیشترو بیشتر می گردد. می دانم که علیرغم مطالعه کم شاید به دلیل مسائل موجود و نبود وقت و حوصله و حضور نابه نگام تکنولوژی و عدم فرهنگ سازی درست در این زمینه و خیلی مساِئل دیگر که همگی تا اندازه ای به آن واقف هستیم، شاهد آن هستم که هنوز هم مردم من شاعران و نویسندگان بزرگی هستند که نتوانسته اند محلی برای نشان دادن احساسات خود پیدا نمایند اما برای من هنوز نور امیدی وجود دارد و به حکم انصاف، فقط کافی است آن را به خودشان یادآوری کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: تمام کوشش من این است تا بهترین و بیشترین تعداد نامه ها را جمع آوری کنم که حداقل از پنجاه سال گذشته و حتی خیلی قبل تر تا الان نوشته شده اند و در یک زمان معین با ایده پردازی خلاقانه و با یک نوآوری برای ارائه در یک روز ویژه وبا طراحی خاص و نو به بهترین شکل ممکن جلد اول را تا اوایل پاییز سال آینده به چاپ برسانم و در اختیار علاقمندان قرار دهم.

بایرامی در سرانجام گفت: مضمون جلد اول همانطورکه قبلا اشاره کردم متشکل از نامه هایی است که خیلی قبل نوشته شده والبته قابل ذکر است که این نوشته های ارسالی محدود به گذشته نیست واشخاص می توانند در تاریخ حاضرهم به مخاطبین مورد نظر خود نامه بنویسند مانند پدر، مادر، معشوق، فرزند، در باب فراق، یک اتفاق خاص، دوری، غربت، دلتنگی، عشقی گمشده و حرف های ناگفته ای که در سینه سنگینی می نماید. نامه ها طبق روال نامه نگاری معمول باید تاریخ و امضا داشته باشند و به آدرسی که در اختیارشان به صورت خصوصی به دلیل حفظ حریم نگارنده کتاب و نویسنده نامه قرار می گیرد بفرستند. این رویداد دارای مراحلی است که با گذشت زمان در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.همه می توانند از طریق نوشتن هر آنچه که سال ها درکنج دلشان خاک می خورد را با زبان احساس قلم بزنند وبر خط بنشانند و برای من ارسال نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10510

به "انتشار سه جلدی گمشدگان سرزمینم توسط سیمین بایرامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار سه جلدی گمشدگان سرزمینم توسط سیمین بایرامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید