اولین رویارویی لاوروف و بلینکن و تاکید بر حل اختلافات روسیه-آمریکا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر امور خارجه روسیه پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود در شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند ابراز امیدواری کرد که رهبران دو کشور راه هایی برای ارتقای بیشتر روابط مشخص نمایند.

اولین رویارویی لاوروف و بلینکن و تاکید بر حل اختلافات روسیه-آمریکا

به نقل از خبرگزاری ریا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین این نشست را سازنده توصیف کرد و گفت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای تبیین روابط دوجانبه تمایل نشان داده است.

در همین حال خبرگزاری اینترفکس هم گزارش داد که لاوروف از پاسخ به این پرسش که آیا مسکو با نشست پیشنهادی روسیه - آمریکا موافقت نموده است یا خیر اجتناب کرد.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا گفت به منظور آزمودن گزاره یک روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تر با روسیه با لاوروف ملاقات داشته است. او همچنین گفت: من بار دیگر تمایل خودمان را برای حل و فصل موضوع در رابطه با واکنش به اقدامات روسیه در اوکراین، مساله مشخص رادیو آزاد اروپا به عنوان عامل خارجی در روسیه و مساله الکسی ناوالنی را بیان کردم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت، وزیر امور خارجه ایالات متحده و سرگئی لاوروف در اولین ملاقات حضوری خود در حاشیه شورای شمالگان درباره چشم انداز همکاری دوجانبه در مورد موضوعات جهانی مورد علاقه متقابل مانند افغانستان، ثبات استراتژیک، ایران و کره شمالی بحث و گفتگو کردند.

به گفته این سخنگو، بلینکن و لاوروف همچنین در رابطه با حوزه هایی که دو طرف می توانند از همکاری پایدار و پیشرفته سود ببرند، به ویژه افغانستان، ثبات استراتژیک و محدود کردن برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی صحبت کردند.

ند پرایس در ادامه گفت، این دیپلمات ها همچنین درباره تضمین دسترسی بشردوستانه برای مردم سوریه و یافتن یک راه حل بلندمدت برای انتها دادن به درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رایزنی داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، بلینکن نگرانی های آمریکا درباره استقرار اخیر نیروهای روس در نزدیکی مرز شرقی اوکراین و اقدامات مسکو علیه رادیو آمریکا و رادیو آزاد اروپا در روسیه در مورد قانون عامل خارجی جدید را بیان کرد. این دیپلمات ارشد آمریکا همچنین خواهان آزادی تمام زندانیان آمریکایی در روسیه شد. به گفته او، بلینکن و لاوروف برای ادامه رایزنی ها توافق کردند.

پس از این رایزنی ها، لاوروف همچنین گفت: گفت وگوهای ما بیش از مدت مشخص شده، به طول انجامید. شاید حدود یک ساعت و 40 دقیقه شد. مذاکرات به نظر سازنده می آمد. این درک درباره لزوم غلبه بر شرایط غیرعادی در روابط میان مسکو و واشنگتن که در سال های گذشته وجود داشت، دیده می گردد. ما مسائل بسیاری داریم، حل آنها بسیار سخت است اما من به تمایل آنتونی بلینکن برای انجام آن کار اشاره می کنم. ما هم برای انجام آن آماده ایم.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12365

به "اولین رویارویی لاوروف و بلینکن و تاکید بر حل اختلافات روسیه-آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رویارویی لاوروف و بلینکن و تاکید بر حل اختلافات روسیه-آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید