بافت تاریخی سمنان به بهانه مبارزه با بزه کاری تخریب نشود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بافت تاریخی سمنان به بهانه مبارزه با بزه کاری تخریب نشود.

بافت تاریخی سمنان به بهانه مبارزه با بزه کاری تخریب نشود

به گزارش خبرنگاران از سمنان، حسین خواجه بیدختی بعدازظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان سمنان که با حضور استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار گردید گفت: نباید به بهانه مقابله با بزه کاری و آسیب های اجتماعی بافت تاریخی استان را تخریب کرد.

وی بابیان اینکه بافت تاریخی میراث و سرمایه ملی هر کشور محسوب می گردد اعلام نمود: راه چاره کاهش آسیب اجتماعی تخریب بخش های تاریخی استان که در بافت فرسوده واقع شده است نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی مناطق غیر برخوردار اجتماعی در مناطق قدیمی سمنان برای کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق گفت: راه چاره کاهش آسیب های اجتماعی از بین بردن این مناطق تاریخی نیست و باید راه چاره بهتری اندیشیده گردد.

خواجه بیدختی بر ضرورت حفاظت از سرمایه و میراث فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: از بین بردن این آثار راه چاره مناسبی برای برطرف معضل نیست و نمی توان با پاک کردن صورت مسئله مشکل را حل و مرتفع کرد.

وی با اشاره به وجود بعضی آسیب های اجتماعی و حضور معتادان در مناطق کم برخوردار سمنان و به ویژه در جنوب شهر سمنان گفت: برای برطرف این مشکل و مقابله با این آسیب اجتماعی باید راه چاره مناسب اندیشیده گردد و تخریب مناطق تاریخی راه چاره درست و منطقی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان از آمادگی این اداره کل برای بهسازی بافت باارزش تاریخی شهر سمنان در کمتر از 6 ماه در صورت فراهم سازی زمینه های آن اطلاع داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2884

به "بافت تاریخی سمنان به بهانه مبارزه با بزه کاری تخریب نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی سمنان به بهانه مبارزه با بزه کاری تخریب نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید