با خوردن سویا، بیشتر عمر کنید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خیلی از افراد بیشتر به خاطر طعمش از سویا در وعده ها و رژیم غذاییشان استفاده می نمایند اما شاید کمتر کسی بداند که با خوردن سویا، می توانید بیشتر عمر کنید.

با خوردن سویا، بیشتر عمر کنید

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد، مصرف سویا در کاهش مرگ و میر ناشی از علل مختلف، بیماری های قلبی عروقی و سرطان و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.

بر پایه نتایج این طرح تحقیقاتی که توسط دکتر سید مصطفی نچواک در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد معین گشت، مصرف سویا در کاهش مرگ و میر ناشی از علل مختلف، بیماری های قلبی عروقی و سرطان اثرگذار است.

یافته های این مطالعه نشان داد که مصرف سویا و ایزوفلاوون هایش اثرات مطلوبی بر طول عمر دارد.

براساس این طرح، در صورت مشاهده ارتباط معکوس بین مصرف سویا و بروز مرگ و میر، توصیه های لازم در جهت افزایش مصرف این ماده غذایی در جهت پیشگیری از بروز مرگ و میر زودرس ارایه خواهد شد.

سویا، یکی از انواع حبوبات بوده که بصورت لوبیای سویا، پروتئین سویا، پنیر سویا، سس سویا، شیر سویا و روغن سویا در رژیم غذایی مصرف می گردد.

این پروتئین گیاهی بخش عمده رژیم گیاه خواران را تشکیل داده و به علت سطوح بالای ایزوفلاون ها در پیشگیری از بیماری های التهابی نقش بسزایی دارد لذا با توجه به در دسترس بودن سویا، می توان آن را در رژیم غذایی افراد در جهت کاهش بیماری های مزمن گنجاند.

منبع: رکنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2068

به "با خوردن سویا، بیشتر عمر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن سویا، بیشتر عمر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید