آنالیز 9 پرونده واگذاری دیگر در دیوان محاسبات، چرا اهلیت مالک هفت تپه ساقط شد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به بازگشت شرکت کشت و صنعت هفت تپه به بیت المال از آنالیز 9 پرونده دیگر از واگذاری ها در این دیوان اطلاع داد و گفت رسیدگی به آن ها در دستور کار جدی قرار گرفته است.

آنالیز 9 پرونده واگذاری دیگر در دیوان محاسبات، چرا اهلیت مالک هفت تپه ساقط شد؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مهرداد بذر پاش رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: پفراینده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه یکی از مهم ترین و رسانه ای ترین پفراینده واگذاری ها در سال گذشته بود و که رسیدگی به این پفراینده در الویت کار دیوان نهاده شد.

وی ادامه داد: از اولین روز حضور در دیوان دستور تشکیل هیئت تحقیق و تفحص صادر گشت که با آنالیز های 45 روزه طبق گزارش تعیین گشت که واگذاری ها طبق قانون به درستی انجام نشده است و گزارش مربوطه به هیئت واگذاری سازمان خصوصی سازی ارجاع شد.

بذر پاش اضافه نمود: در فرایند کار هیئت داوری سازمان خصوصی سازی با گزارش ارسالی مخالفت نمود و پفراینده بر اساس قانون به قوه قضائیه ارجاع و در شعب 21 مورد آنالیز نهاده شد که خوشبختانه حکم واگذاری این شرکت به دولت صادر گشت.

وی خاطر نشان کرد: کلیه نهاد های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور با دیوان نسبت به بازگشت این شرکت به بیت المال اتفاق نظر داشتند.

رئیس دیوان محاسبات کشور یکی از مهم ترین دلایل مسائل این شرکت را پس از واگذاری به بخش خصوصی، ضمن پایین بودن قیمت در زمان واگذاری، اشکال در اهلیت خریدار دانست و اضافه نمود:از اقدامات بخش خصوصی پس از خرید شرکت ها افزایش سرمایه، عدم فروش دارایی ها، حفظ فراوری معقول و عدم تعدیل نیرو باشد که متاسفانه شرکت فوق این الزامات را رعایت نکرده و از شرایط اهلیت ساقط گشت.

وی در سرانجام یاد آور شد: وظیفه دیوان محاسبات کشور نظارت کامل بر واگذاری های اموال دولتی و نیز نظارت بر رویه اقتصادی کشور است و دستگا های دولتی نیز بر واگذاری اموال دولت به خریداران دارای اهلیت باید اهتمام داشته باشند.

وی همچنین از آنالیز 9 پفراینده دیگر از واگذاری ها در این دیوان اطلاع داد و خاطر نشان کرد که رسیدگی به آن ها در دستور کار جدی نهاده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11753

به "آنالیز 9 پرونده واگذاری دیگر در دیوان محاسبات، چرا اهلیت مالک هفت تپه ساقط شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 9 پرونده واگذاری دیگر در دیوان محاسبات، چرا اهلیت مالک هفت تپه ساقط شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید