بساط بخاری های نفتی از مدارس قزوین برچیده شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: با استانداردسازی گرمایش 4 هزار و 800 کلاس درس در استان که از سال 92 شروع شده بود، بخاری های نفتی سال جاری به طور کامل از مدارس این استان برچیده شد.

بساط بخاری های نفتی از مدارس قزوین برچیده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عسگر علی جوانبخت در جشن جمع آوری بخاری های نفتی مدارس قزوین که با حضور مدیران مدارس روستایی برگزار گردید، اضافه نمود: با جمع آوری کامل بخاری های نفتی از این کلاس ها، در حال حاضر از 10 هزار و 545 کلاس درس فعال در استان 8 هزار و 962 کلاس دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند و برای تعویض هزار و 583 کلاس باقی مانده که با بخاری گازی گرم می شوند نیز طی 2 تا سه سال آینده اقدام خواهد شد.

وی اضافه نمود: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی 15 درصد کلاس باقی مانده در استان 30 میلیارد تومان اعتبار ضروری است که اگر استان 50 درصد آن را تأمین کند، 50 درصد بعدی را هم از اعتبارات ملی می توان تأمین کرد.

جوانبخت ادامه داد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از دهه 60 به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش وپرورش در ساخت و تجهیز و نوسازی مدارس تأسیس شده و به تدریج با تأسیس ادارات کل استانی آن در دهه 70 تا به امروز رشد و توسعه فزاینده ای در حوزه مدرسه سازی داشته است.

وی بابیان اینکه از سال 76 تا به امروز بیش از هزار مدرسه در استان قزوین ساخته شده است، گفت: در سال 76، 75 درصد مدارس استان استحکام نداشتند اما اکنون با اقدامات صورت گرفته در دولت و همت خیران فقط 25 درصد مدارس بدون استحکام هستند.

جوانبخت بابیان اینکه از سال 84 فعالیت های تخریب و بازسازی مدارس غیر مستحکم شروع شد، اضافه نمود: بیش از 130 ساختمان آموزشی در این مدت مقاوم سازی شده است که اگر قرار بود اکنون این کار انجام گردد هزینه های چند برابری داشت.

به گفته وی بعد از حوادث آتش سوزی در بعضی مدارس روستایی کشور درمهروموم های گذشته فعالیت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس هم از سال 92 در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس شروع شد و از آن موقع هرسال تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم به بخاری های برقی به جای نفتی مجهز شدند تا اینکه سال جاری با استانداردسازی 209 کلاس باقی مانده، بخاری های نفتی به طور کامل از مدارس قزوین حذف شد.

نگهداشت تجهیزات و فضاهای آموزشی مهم تر از ساخت آنها است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین نگهداری تجهیزات و فضاها را مهم تر از ساخت آنها دانست و گفت: سالانه در اثر نگهداری ناصحیح این تجهیزات در مدارس هزینه های زیادی وارد می گردد که می توان با مشارکت دانش آموزان و همت اولیای مدارس در نگهداری این ابزارها و فضاها از این هزینه ها جلوگیری کرد.

جوانبخت در ادامه از برنامه ریزی این اداره کل برای ساخت نخستین مدرسه سبز در استان اطلاع داد و اضافه نمود: استفاده از انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی، ایجاد فضای مناسب در مدرسه به منظور آشنایی دانش آموز با درختکاری و صیفی کاری، مدیریت پسماند، جداسازی زباله های خشک و تر، صرفه جویی در مصرف انرژی همه از مواردی هستند که در ساخت این مدرسه که طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن شروع می گردد موردتوجه خواهد بود.

استان قزوین دارای 2 هزار و 400 واحد آموزشی در 14 منطقه آموزش وپرورش است.

در سال 92، 60 درصد کلاس های درس استان قزوین گرمایش استاندارد نداشتند که با جمع آوری کامل بخاری های نفتی میزان کلاس های غیراستاندارد به 15 درصد کاهش یافت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1963

به "بساط بخاری های نفتی از مدارس قزوین برچیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بساط بخاری های نفتی از مدارس قزوین برچیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید