تاریک و روشن تیم ملی فوتبال ایران در سال 1399

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سال 99 برای تیم ملی فوتبال ایران با لغو چندباره مسابقات انتخابی جام جهانی عجین شد و برنامه ریزی های کادر فنی برای موفقیت در این مسابقات هر بار نقش بر آب شد.

تاریک و روشن تیم ملی فوتبال ایران در سال 1399

به گزارش خبرنگاران، آخرین ضربه کرونا به تیم ملی فوتبال ایران در آخرین روزهای سال 99 بود. در حالی که کادر فنی و بازیکنان در انتظار برگزاری مسابقات انتخابی جام دنیای در نوروز 1400 بودند، کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت پاندمی کرونا مانع برگزاری این رقابت ها شد تا برای سومین بار برنامه ریزی های تیم ملی را خراب کند. در نهایت قرار بر این شد که مسابقات در خرداد 1400 و به صورت متمرکز در بحرین برگزار گردد و حق میزبانی تیم ملی ایران در دور برگشت، نادیده گرفته شد.

در عین حال، تیم ملی زیر نظر دراگان اسکوچیچ بالاخره دو ملاقات محبت آمیز برگزار کرد و رکورد 100 درصد پیروزی را به جای گذاشت تا نقاط روشنی در آینده تیم ملی دیده گردد. با این پیش گفتار به آنالیز اتفاقات کوچک و عظیم پیرامون تیم ملی در سالی که گذشت، می پردازیم:

لغو سه باره مسابقات انتخابی جام دنیای

همانطور که گفته شد کرونا بارها برنامه ریزی فیفا و AFC برای انتخابی جام دنیای را به هم ریخت و از طرفی موجب سردرگمی مربیان ملی شد. تا قبل از اینکه سر و کله کووید-19 در دنیا پیدا گردد، قرار بود انتخابی جام دنیای در فروردین 1399 برگزار گردد اما این مسابقات لغو شد. بعد از گذشت چند ماه، کنفدراسیون فوتبال آسیا مهر و آبان سال گذشته را برای برگزاری بازی های عقب افتاده معین کرد که باز هم در آستانه برگزاری مسابقات، لغو شد.

این کنفدراسیون برای سومین بار نوروز 1400 را برای برگزاری مسابقات معین نموده بود و این بار امیدواری ها نسبت به برگزاری این رویداد بیشتر بود اما باز هم محدودیت های ناشی از اوج گیری کرونا، مانع از برگزاری مسابقات شد تا در چهارمین برنامه ریزی، خرداد 1400 برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز معین گردد.

حق میزبانی ایران سوخت

بعد از نتایج ضعیف تیم ملی در دور رفت مقابل بحرین و عراق که در خانه رقبا به دست آمد، اهالی فوتبال امیدوار بودند در خانه این نتایج را جبران نمایند ولی AFC با واگذاری میزبانی مسابقات متمرکز به بحرین، حق میزبانی ایران را نادیده گرفت و شاگردان اسکوچیچ مجبورند چهار ملاقات باقی مانده خود را در بحرین برگزار نمایند.

این اتفاق با جنجال و حواشی زیادی همراه بود اما در نهایت این کنفدراسیون از موضع خود کوتاه نیامد تا همه چیز به ضرر تیم ملی تمام گردد.

بالاخره تیم ملی با اسکوچیچ به میدان رفت

اتفاقات مثبت یک سال گذشته برگزاری دو ملاقات محبت آمیز برای تیمی بود که ظرف یک سال گذشته در هیچ ملاقاتی به میدان نرفته بود. تیم ملی یک سال بعد از شکست مقابل بحرین و عراق در مهر و آبان 98 دو ملاقات محبت آمیز را مقابل ازبکستان در مهر و مقابل بوسنی در آبان 99 برگزار کرد.

اسکوچیچ نهایت کوشش خود را کرد تا تیم ملی با نهایت آمادگی و مطابق تفکرات او به میدان برود. دو پیروزی مقابل ازبکستان و بوسنی در زمین حریف، آغاز امیدوارنماینده ای برای تیم ملی ایران بود و بارقه هایی از امید برای گذر از بحران در انتخابی جام دنیای در دل فوتبال دوستان شکل گرفت و حداقل خیالشان راحت شد که با وجود تعویق مسابقات، این تیم از دوره ویلموتس عبور نموده و زیر نظر اسکوچیچ عملکرد بهتری دارد.

انتقادها به انتخاب های اسکوچیچ!

اگر چه تیم ملی دو ملاقات محبت آمیز خوب را برگزار کرد اما انتقادها از سرمربی کروات کم نبود. دعوت نشدن یک سری از بازیکنان شاخص و آماده مانند وریا غفوری، رامین رضاییان، امید ابراهیمی و همچنین دعوت کردن از بازیکنانی مانند مهدی شیری، ساسان انصاری، مجتبی نجاریان و ... شایعات زیادی را برای تیم ملی درست کرد.

بعد از افزایش نقدها از سوی اهالی فوتبال و طرفداران، سرمربی تیم ملی بالاخره نسبت به این مسائل شفاف سازی کرد و گفت که هدف او امتحان کردن بازیکنانی است که تا به امروز فرصت بازی کردن به آن ها نرسیده است و نیازی به امتحان بازیکنان باتجربه ندارد.

در عین حال باید دید سرمربی تیم ملی برای بازی های رسمی در خرداد 1400 چه برنامه ای را در نظر دارد.

ملاقاتهای سرمربی کروات با سرمربیان لیگ رجحان

ملاقاتهای مختلف اسکوچیچ با تعداد زیادی از مربیان لیگ برتر، باعث ایجاد رابطه خوبی میان او و مربیان باشگاهی شده و بخشی از نقدها در بدو ورود او به تیم ملی فروکش نموده است. او با حضور مستمر در ایران و آنالیز مسابقات لیگ برتر و همینطور ملاقات با مربیان، نشان داده مربی سخت کوشی است و تعامل با مربیان باشگاهی را در دستور برنامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11107

به "تاریک و روشن تیم ملی فوتبال ایران در سال 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریک و روشن تیم ملی فوتبال ایران در سال 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید