ترامپ، کاندیدای منتخب بیشتر جمهوری خواستار در 2024

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اگر انتخابات مقدماتی 2024 جمهوری خواستار امروز برگزار می شد، دونالد ترامپ گزینه اصلی برای پیروزی عظیم بود. این پیامی از نظرسنجی مشورتی پولیتیکو-مورنینگ بود که روز سه شنبه منتشر شد؛ 3 روز پس از تبرئه ترامپ در محاکمه دومین استیضاح به اتهام تحریک شورش کنگره آمریکا در 6 ژانویه.

ترامپ، کاندیدای منتخب بیشتر جمهوری خواستار در 2024

به نقل از روزنامه گاردین، از میان رأی دهندگان جمهوری خواه، 59 درصد گفتند می خواهند ترامپ نقش برجسته ای در حزب آن ها بازی کند، که این پاسخ 18 امتیاز بیشتر از نظرسنجی مشابهی که پس از شورش کنگره تهیه شده بود، به دست آورد. اندک تعداد کمتری، 54 درصد، گفتند آن ها در انتخابات مقدماتی از ترامپ حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که هزاران جمهوری خواه پس از شورش کنگره این حزب را ترک کردند و بیشتریت آمریکایی ها به دیگر نظرسنجی ها گفته اند می خواهند شاهد حذف ترامپ از عرصه سیاست باشند.

اگرچه چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا (ترامپ) در روز انتخابات 2024، 78 سال سن خواهد داشت، از آنجایی که با آرای 57-43 سنا به محاکمه، از منع فعالیت قصر در رفته، در صورتی که خود انتخاب کند می تواند مجدداً کاندیدا گردد.

زندگی مایک پنس، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا توسط طرفداران ترامپ در کنگره تهدید شد، چرا که وی ریاست تصویب نتایج کالج انتخاباتی که شکست ترامپ توسط جو بایدن را تأیید می کردند، بر عهده داشت. وی در نظرسنجی پولیتیکو-مورنینگ، با 12 درصد، در صندلی دوم به عنوان گزینه منتخب انتخابات مقدماتی جمهوری خواستار، نهاده شد.

اعتبار اسمی تا به امروز نیروی قدرتمندی در این رقابت ایفا نموده و دونالد ترامپ جونیور (پسر عظیم ترامپ) با 6 درصد صندلی سوم را به طور مشترک با نیکی هیلی به دست آورد. فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل از زمان شورش کنگره در کوشش است از ترامپ فاصله بگیرد.

میت رامنی، چهره ای از گذشته جمهوری خواستار با سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 و اکنون در سمت سناتور یوتا که دو مرتبه به محکومیت ترامپ با اتهامات استیضاح رأی داده، در نظرسنجی جدید امتیاز 4 درصد را به دست آورد. تد کروز از تگزاس، یکی از سناتورهایی که کوشش ترامپ برای لغو شکست انتخاباتی خود را مورد تأیید قرار داد، 3 درصد امتیاز به دست آورد. جاش هاولی از میسوری، دیگر جمهوری خواه برجسته مخالف با نتایج انتخابات، در کنار مجموع اسامی دیگر، امتیازی کمتر از کروز را به خود اختصاص داد.

نظرسنجی دانشگاه کویینپیاک: بیشتر آمریکایی ها خواستار ممانعت از فعالیت مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور

بر خلاف نظر جمهوری خواستار در نظرسنجی قبلی، طبق نظرسنجی جدیدی که روز دوشنبه چند روز پس از تبرئه ترامپ توسط سنا در محاکمه دومین استیضاح منتشر شد، بیشتریت آمریکایی ها معتقدند رئیس جمهور سابق آمریکا باید از فعالیت مجدد به عنوان رئیس جمهور منع گردد.

طبق نظرسنجی دانشگاه کویینپیاک، 55 درصد کل آمریکایی ها گفتند ترامپ باید از نامزدی مجدد از جمله در انتخابات ریاست جمهوری 2024 رد صلاحیت گردد، در حالی که 43 درصد با این امر مخالف بودند.

این نظرسنجی نشان داد 87 درصد جمهوری خواستار گفته اند ترامپ باید مجاز به خواستن دوباره ریاست جمهوری باشد، در حالی که بیشتریت کمتری از جمهوری خواستار، 75 درصد، گفتند می خواهند ترامپ در آینده حزب نقشی ایفا نماید. در مقابل، 96 درصد دموکرات ها و 61 درصد مستقل ها گفتند ترامپ نباید نقش برجسته ای داشته باشد.

این نظرسنجی نشان داد 68 درصد آمریکایی ها گفته اند رئیس جمهور وقت آنچه در توان داشته را برای جلوگیری از شورش مرگ بار 6 ژانویه در کنگره آمریکا انجام نداده است. 50 درصد گفتند وی عمداً اطلاعات کذب در خصوص تقلب انتخاباتی منتشر نموده، در حالی که 42 درصد گفتند وی واقعاً معتقد به ادعاهای کذب خود بوده است.

مدیران استیضاح مجلس نمایندگان هفته گذشته استدلال کردند که ترامپ عمداً جمعیت را بلافاصله قبل از شورش و در ماه های منتهی به آن، تهییج نموده است، در حالی که تیم مدافع او مدعی شدند ترامپ از زبان مجازی و محافظت شده از نظر سیاسی استفاده نموده و شورش از قبل برنامه ریزی شده بوده است.

نظرسنجی YouGov،Economist هم که روز شنبه همزمان با رأی گیری در سنا برای محکومیت ترامپ بابت شورش در کنگره منتشر شد، نتایج مشابهی داشت و در این نظرسنجی هم 53 درصد آمریکایی ها گفته بودند ترامپ نباید مجاز به فعالیت مجدد به عنوان رئیس جمهور باشد.

نظرسنجی دانشگاه کویینپیاک به گردآوری نظرات هزار و 56 عظیمسال طی روزهای 11 تا 14 فوریه (23 تا 26 بهمن) پرداخت. حاشیه خطای این نظرسنجی 3 امتیاز بود.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10207

به "ترامپ، کاندیدای منتخب بیشتر جمهوری خواستار در 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، کاندیدای منتخب بیشتر جمهوری خواستار در 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید