تکمیل ضلع سوم گردشگری با بهره برداری از راستا راه آهن اقلید به یزد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تکمیل ضلع سوم گردشگری با بهره برداری از راستا راه آهن اقلید به یزد صورت می گیرد.

تکمیل ضلع سوم گردشگری با بهره برداری از راستا راه آهن اقلید به یزد

خطیبی در آیین بهره برداری از پروژه راه آهن یزد-اقلید اعلام نمود: توسعه زیر بناهای حمل و نقل به ویژه در بخش ریلی یکی از شاخصه های مهم و تاثیر گذار در توسعه و آبادانی کشور است.

او اضافه کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در راستای همین رهنمود و تحت مدیریت و راهبری وزارت راه و شهرسازی، توسعه شبکه ریلی کشور را با سه رویکرد اتصال کریدورهای ترانزیتی ریلی به بنادر و مبادی کشور، اتصال مراکز استان ها و مراکز بار و جمعیتی کشور به شبکه ریلی و بهبود تسهیل بار و جایجایی مسافر و بار در شبکه ریلی کشور برنامه ریزی و اجرایی نموده است.

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور ادامه داد: پروژه راه آهن اقلید-یزد با 270 کیلومتر در راستای تامین رویکرد سوم برنامه ریزی و اجرایی شده و با احداث آن جهت میان بر به جنوب غربی و شمال و جنوب شرق کشور را با کاهش 310 کیلومتری جهت بوجود می آورد.

به گفته خطیبی، راه آهن یزد به اقلید در محور بافت به یزد منشعب می گردد و پس از عبور از شهرهای مهریز، ابرکو و سورمق به ایستگاه اقلید در راه آهن اصفهان به شیراز متصل می گردد.

او ادامه داد: این طرح ریلی در اواخر سال 90 به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد و در دو سال گذشته با توجه به اینکه در ردیف پروژه های جهش فراوری نهاده شد، از سرعت بسیار خوبی در عملیات اجرایی برخوردار شد.

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور اعلام نمود: این پروژه شامل 12 هکتار است که در بخش اولیه با افتتاح فاز اول، اول 5 ایستگاه به بهره برداری می رسد.

خطیبی اظهار کرد: پیش بینی می گردد که در سال اول بهره داری از این طرح، حدود یک میلیون مسافر و در سالهای حدود 3 میلیون نفر مسافر جابجا شوند.

او بعلاوه اعلام نمود که اعتبار هزینه شده در این طرح به ارزش روز حدود 6 هزار میلیارد تومان تخمین زده می گردد.

استاندار فارس گفت: راه آهن اقلید به یزد با هزینه بیش از4000 میلیارد تومانی احداث شده و یکی از پروژه های اساسی است که استان فارس را به راه آهن شمال شرق کشور متصل می نماید.

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه این راه آهن دارای 270 کیلومتر طول جهت اصلی، 42 کیلومتر خطوط فرعی ایستگاهی و 13 ایستگاه است، اظهار کرد: این پروژه در فاز اول انتقال مسافر از جنوب غرب کشور به شمال شرق کشور به تعداد یک میلیون نفر و حمل بار صنعتی، معدنی و کشاورزی به مقدار چهار میلیون تن را برعهده دارد.

او ادامه داد: راه آهن اقلید به یزد در فاز دوم، حمل مسافر به تعداد پنج میلیون نفر و حمل بار به مقدار چهار میلیون تن را برعهده خواهد گرفت.

استاندار فارس با اشاره به این که راه آهن اقلید به یزد موجب کوتاهی 120 کیلومتر فاصله مکانی و چهار ساعت فاصله زمانی میان استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به استان های یزد، کرمان و خراسان و در واقع کاهش فاصله راه آهن شمال شرق به جنوب کشور خواهد شد، گفت: با بهره برداری از این پروژه فاصله راه آهن شمال شرق به جنوب کشور کاهش یابد که در پی آن شاهد کاهش هزینه حمل و نقل در زمینه بار و مسافر در آینده خواهیم بود.

رحیمی ادامه داد: فاز دوم راه آهن اقلید به یزد، تکمیل جهتها و ایستگاه های فرعی و اتصال به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

مجری طرح راه آهن یزد - اقلید هم گفت: جهت راه آهن یزد - اقلید، 49 کیلومتر خطوط ایستگاهی دارای یازده کیلومتر ایستگاه های بین راهی شامل دو ایستگاه مسافری مهریز وایستگاه تشکیلاتی ابرکوه است. هفت ایستگاه درجه سه هم در طول جهت به بهره برداری می رسند.

منجمی اضافه کرد: علاوه بر جابجایی مسافر، درآینده این شبکه مراکز باربری معدن اسمالون و سنگ آهن کنستانتره خاتم در کیلومتر 120 را بصورت صادراتی به بندر عباس و به صورت داخلی به شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و دیگر صنایع فولاد متصل می نماید.

او با بیان اینکه با افتتاح این طرح سالانه نزدیک به چهار میلیون مسافر وهفت میلیون تن بار جابجا می گردد، گفت: ایستگاه های ابرکوه و مهریز به اسم ایستگاه های درجه یک و مسافری در استان یزد و ایستگاه اقلید تنها ایستگاه این طرح در استان فارس است.

به گفته منجمی، در مرحله نخست میانگین فاصله ایستگاه ها 40 کیلومتر است که در مرحله نهایی این عدد با تکمیل ایستگاه های تازه به 20 کیلومتر کاهش پیدا می نماید.

او ادامه داد: این طرح به علت مجاورت با معادن بسیاری که در طول جهت آن واقع شده است دارای توجیه مالی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت بیش از سه میلیون تن حمل بار را دارد.

منجمی با اشاره به اینکه ایستگاه اقلید حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور است، اضافه کرد: بهره برداری از این طرح سه قطب گردشگری شیراز، یزد و اصفهان را بصورت مستقیم ارتباط می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13255

به "تکمیل ضلع سوم گردشگری با بهره برداری از راستا راه آهن اقلید به یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل ضلع سوم گردشگری با بهره برداری از راستا راه آهن اقلید به یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید