جشن تولد مردان زمستانی منطقه17

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بی آنکه کلامی حرف بزنند، کنار هم روی جایگاه ها نشسته اند و آدم هایی را که با شتاب به این سو و آن سو می فرایند نظاره می نمایند. کنجکاوی در نگاهشان موج می زند، اما سؤالی نمی پرسند. بعداز چند دقیقه معطلی یکی یکی آنها را وارد سالن کنفرانس می نمایند و دور میز بزرگی می نشانند. کیکی شکلاتی روی میز خودنمایی می نماید، اما علت وجودش را نمی دانند.

جشن تولد مردان زمستانی منطقه17

خبرنگاران-مهین قاسم خانی: دغدغه های شان بیشتر از آن است که بتوانند روز یا ماه تولدشان را به خاطر بسپارند. کسی چه می داند شاید هرگز یک جشن تولد واقعی نداشته اند. رفتارهای محبت آمیز را که می بینند کم کم یخشان آب می گردد و چند کلمه ای آرام آرام بین خود زمزمه می نمایند. مدیر و جمعی از کارکنان اداره روابط عمومی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه17 وارد سالن می شوند. حسن قاسمیان اردستانی معاون خدمات شهری و محیط زیست ضمن خوش وبش با پاکبانان تولدشان را به آنها تبریک می گوید. پاکبانان که حالا یک حدس هایی زده اند لبخند روی صورت هایشان خودنمایی می نماید، اما هنوز بیش از آنکه مسرور باشند، متعجب هستند.

احمد تقی خانی، غلامحسین پاشایی، قاسم قاسمی فرد، علی سیاهی و عبدالله رحمانی 5پاکبان متولد زمستان هستند که مدیریت شهری منطقه17 با هدف قدردانی از زحمات آنها جشن تولد برایشان ترتیب داده است. معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه17 می گوید: این افراد از جمله زحمتکش ترین پاکبان ها هستند و بر آن شدیم تا با یک جشن ولو مختصر از زحمات آنها قدردانی کنیم.

مسروری های کوچک زندگی

احمد تقی خانی از سال1391 تا به امروز به عنوان پاکبان در منطقه17 کار می نماید. او پیشتر به مدت20سال در کارخانه ای صنعتی کار می کرد که وقتی کارخانه تعطیل می گردد پاکبانی را پیشه خود می نماید. می گوید: یک دختر و پسر دارم که باید به فکر آینده آنها باشم. زندگی شوخی نیست، خرج دارد. همه آرزوی من خوشبختی و عاقبت به خیری بچه هایم است.

غلامحسین پاشایی 42ساله است، اما خیلی مسن تر به نظر می رسد. 2پسر و 4دختر دارد. می گوید: من پدر هستم. هرکاری که بتوانم برای خوشبختی بچه هایم انجام می دهم. امیدوارم آنها هم روزی عصای دست من باشند.

قاسم قاسمی فرد اهل آذربایجان شرقی است. این را از لهجه شیرین آذری اش هم می توان فهمید. متولد سال1352 است و یک دختر به نام نازنین زهرا دارد. 12سال قبل به امید یافتن کاری نان و آبدار راهی تهران شد و حالا 12سال است که به عنوان پاکبانی خوشنام و زحمتکش در بین همکارانش شناخته می گردد. همه آرزوی او بازگشت به ولایت و کار روی زمین کشاورزی است. می گوید: تا آن روز باید خوب کار کنم و آینده دخترم را بسازم.

علی سیاهی 56ساله و اهل مراغه است. 5فرزند دارد که 4 نفر را به سر و سامان رسانده است. می گوید: بعضی از خانواده ها با درآمدهای چند برابری نمی توانند یک بچه را به خانه بخت بفرستند، اما من 4فرزندم را عروس و داماد نموده ام چون زندگی ام برکت دارد. نان که حلال باشد، زندگی برکت پیدا می نماید.

عبدالله رحمانی هم 8سالی است که به عنوان پاکبان در منطقه17 کار می نماید. می گوید: این نخستین بار است که کسی خارج از خانواده برای من تولد می گیرد. ما و خانواده های مان اهل بریز و بپاش نیستیم اما گاهی وقت ها دخترم جشن تولد کوچکی برای من می گیرد و مسرورم می نماید.

همه پاکبان های دعوت شده به این جشن، گذشته از مسئولیت پذیر بودن، یک ویژگی دیگر هم دارند. همه آنها متولد زمستان هستند و همین امر سبب شده تا مدیریت شهری منطقه17 به مناسبت شروع زمستان با برگزاری این جشن، از آنها تجلیل کند. نوبت به بریدن کیک می رسد. هریک از پاکبان ها برای این کار دیگری را پیش می فرستد تا در نهایت همگی با هم کیک را برش می زنند. حالا لبخندها پررنگ تر شده است. حسن قاسمیان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه، لوح تقدیر را به همراه کارت هدیه به آنها اهدا می نماید، اما این همه ماجرا نیست. او یک روز مرخصی تشویقی هم به پاکبان ها می دهد تا کنار خانواده های خود باشند.

دغدغه پاکبان ها را داریم

سال ها از برون سپاری خدمات شهری در تهران می گذرد، اما کیست که نداند کارگرانی که در این بخش کار می نمایند همیشه نیازمند توجه مدیریت شهری هستند. قاسمیان می گوید: ما همیشه دغدغه پاکبان ها را داریم. یکی از اقدامات خوب در این زمینه دریافت فهرست پاکبان ها از پیمانکاران و واریز به موقع حقوق آنهاست. کوشش نموده ایم در زمینه دریافت حقوق در حق این قشر زحمتکش اجحاف نگردد، علاوه براین آموزش پاکبان ها را فراموش ننموده ایم. آنها در دوره های آموزشی شرکت می نمایند تا در معرض بیماری ها قرار نگیرند. علاوه براین چکاب ها و آزمایش های پزشکی آنها در مراکز درمانی وابسته به شهرداری به رایگان انجام می گردد.

عکس ها: علیرضا طهماسبی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1992

به "جشن تولد مردان زمستانی منطقه17" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تولد مردان زمستانی منطقه17"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید