خبرنگاران سهل انگاری وزارت خارجه آمریکا در ارزیابی پیامدهای فروش سلاح به عربستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در گزارشی گفت که این وزارتخانه در فروش سلاح به عربستان، پیامدهای آن در قبال غیرنظامیان را به صورت کامل ارزیابی نکرده است.

خبرنگاران سهل انگاری وزارت خارجه آمریکا در ارزیابی پیامدهای فروش سلاح به عربستان

دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گزارشی درباره فروش بیش از 8 میلیارد دلار سلاح توسط واشنگتن به عربستان،امارات متحده عربی و اردن را منتشر کرد که این وزارتخانه پیشتر با استفاده از اعلام شرایط اضطراری در قبال ایران کنگره را برای فروش این تسلیحات دور زده بود.

کنگره آمریکا سه بار با تصویب قوانینی دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به دلیل ناتوانی نظامیان سعودی از استفاده درست از این تسلیحات و آمار بالای تلفات غیرنظامیان مجبور به توقف فروش این سلاح ها به عربستان کرد.

اما ترامپ هر سه بار مصوبات کنگره را وتو کرد و با اعلام شرایط اضطراری علیه ایران که اختیار فروش سلاح بدون نیاز به مجوز کنگره را به دولت می دهد، تلاش کرد این نهاد قانونگذاری آمریکا را دور بزند.

دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا در پی درخواست کمیته های کنگره این کشور به بررسی این موضوع حول دو محور اعلام شرایط اضطراری در قبال ایران و بررسی های اجرا شده برای فروش این تسلیحات به عربستان، امارات و اردن پرداخت.

این دفتر در گزارشی که امروز منتشر کرد گفت که درباره مفهوم شرایط اضطراری و اینکه آیا مواردی که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اعلام این شرایط در قبال ایران به آن ها اشاره داشته، شرایط اضطراری به شمار می رود یا خیر، نظری نمی دهد.

دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا در عین حال در گزارش خود تاکید کرده است که این وزارتخانه خطرات مربوط به تلفات غیرنظامیان و اعمال اقدامات تعدیلی در این رابطه و همچنین نگرانی های حقوق پیرامون فروش این سلاح ها را به صورت کامل ارزیابی نکرده است.

پمپئو اوایل سال جاری اقدام به اخراج استیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه آمریکا کرد که گفته می شد در حال تحقیق درباره همین فروش تسلیحات و موارد دیگری بوده است که وزیر خارجه آمریکا را با اتهام هایی روبه رو می کرد.

پیشتر گفت شد که بازرس کل وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده که پمپئو در اعلام شرایط اضطراری در قبال ایران برای فروش تسلیحات به عربستان قوانین را زیر پا گذاشته، اما در این گزارش که پس از اخراج او منتشر شده است، از فرایندهای قانونی مربوط به اعلام شرایط اضطراری و فروش تسلیحاتی ایرادی گرفته نشده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6422

به "خبرنگاران سهل انگاری وزارت خارجه آمریکا در ارزیابی پیامدهای فروش سلاح به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهل انگاری وزارت خارجه آمریکا در ارزیابی پیامدهای فروش سلاح به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید