خبرنگاران علت بخشی از مسائل اقتصادی ماه های اخیر تقابل مجلس با دولت بود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- عضو فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه بیشترین آسیب را از تقابل مجلس با دولت مردم می بینند، گفت: بخشی از مسائل اقتصادی ماه های اخیر ناشی از تقابل مجلس با دولت بود که به جای تمرکز بر حل مسائل مردم دعواهای سیاسی در پیش گرفته شد.

خبرنگاران علت بخشی از مسائل اقتصادی ماه های اخیر تقابل مجلس با دولت بود

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران با اشاره به رویکرد مجلس یازدهم در ماه های اخیر گفت: سوال از وزیر، تحقیق و تفحص از ارگان ها و نهادهای مختلف و نظارت بر دستگاه ها حق نمایندگان است ولی به نظر می رسد در مواردی، تندروی های زیادی از سوی نمایندگان انجام می شود که سبب حل مسائل مردم نخواهد شد و بیشتر جنبه انتخاباتی دارد.

اعظمی با بیان اینکه از ابتدای آغاز مجلس یازدهم رویه تقابل مجلس با دولت وجود داشته، اضافه کرد: مسائلی که بیشتر از ابتدای مجلس یازدهم در بخش ارزی، بورس، مسکن، معیشت، صادرات، واردات و ... بوجودآمد، بیشتر به دلیل همین تقابل مجلس با دولت بود که به جای برطرف مسائل بیشتر دعواهای سیاسی در پیش گرفته شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه بیشترین صدمه را از تقابل مجلس و دولت مردم می بینند، گفت: شعارهای مجلس یازدهم هنوز آن طور که شایسته است، عملی نشده و امیدواریم در آینده این شعارها عملیاتی شود.

خدمات زیرساختی دولت یازدهم و دوازدهم قابل توجه بوده است

عضو فراکسیون مستقلین ولایی جمهوری اسلامی در 42 سال، خدمات گسترده ای برای کشور و نظام داشته است. از جمله در همین دو دوره دولت یازدهم و دوازدهم، توجه دولت به مسکن ملی و توسعه مسکن شهری و روستایی بیشتر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: تا قبل از آغاز دولت یازدهم در کشور 9هزار و 600 کیلومتر راه ساخته شده بود که این رقم در دو دولت یازدهم و دوازدهم به حدود 13 هزار کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به موفقیت های دولت در بخش آب شرب نیز گفت: درابتدای انقلاب اسلامی فقط هفت هزار و 190 روستا از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار بودند. این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به 33 هزار و 297 روستا و در دولت یازدهم و دوازدهم به 40 هزار روستا رسیده است.

اعظمی ساردویی اضافه کرد: البته هنوز بعضی از روستاها کشور در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از آب شرب کافی برخوردار نیستند و امیدوارم تا انتها دولت مسائل این استان ها هم برطرف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از خدمات دولت در تامین برق گفت و اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و 367 روستا شامل 500 هزار خانوار از نعمت برق برخوردار بودند این رقم حال حاضر به 57 هزار و 420 روستا با چهار میلیون و 502 هزار خانوار رسیده است.

بخش کشاورزی نیازمند توجه بیشتر است/ توزیع سردخانه های کشاورزی در استان ها متوازن نیست

اعظمی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به چالش های بخش کشاورزی گفت: هر چند تحریم ها، شرایط کرونا و فشار حداکثری دولت سابق آمریکا به اقتصاد کشور ضربه زد ولی باید قبول کنیم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیاز به بازسازی و توجه بیشتر دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل باغداران گفت: به عنوان نمونه سیب درختی ارومیه همچنان در دست باغداران مانده که مقداری از آن در سردخانه است و بخشی هم خراب شده است. این در حالی است که تعداد کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی از جمله سیب کافی نیست.

وی ادامه داد: از یک میلیون و 250 هزار تن تولید خرما در کشور بخشی از آن فروخته یا صادر شده اما بخشی دیگر به صنایع فرآوری نیاز دارد که این صنایع نیز در کشور محدود است.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، تعداد سردخانه ها در10استان خرماخیز به صورت متوازن توزیع نشده و این بخش نیز با مسائلی روبرو است.

این نماینده مجلس سورتینگ (درجه بندی محصول)، بسته بندی مناسب، برندسازی و شناسایی بازارهای هدف را از جمله عواملی ذکر کرد که منجر به بهبود زیرساخت های کشاورزی می شود.

سهم ایران از کامیون های ورودی به مسکو نیم درصد است

اعظمی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی کشور گفت: بیشتر کشورهای اورآسیا در طول سال برفی و یخ زده هستند و نیاز مبرم به محصولات کشاورزی ایرانی دارند. اما به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم و فقدان استاندارد مناسب امکان صادارت کافی و مناسب به این کشورها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: روزانه 19 هزار کامیون حامل محصولات کشاورزی از کشورهای مختلف وارد مسکو می شود که از این تعداد سهم ایران فقط نیم درصد است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه می توان به بهترین نحو محصولاتی چون پسته، زعفران، خرما را بسته بندی و صادر کرد، گفت: در بخش حمل و نقل مرزی با کشورهای همسایه نیاز به بازنگری و افزایش روابط محبت آمیز است تا بتوان از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی اقدام کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10076

به "خبرنگاران علت بخشی از مسائل اقتصادی ماه های اخیر تقابل مجلس با دولت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علت بخشی از مسائل اقتصادی ماه های اخیر تقابل مجلس با دولت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید