خبرنگاران فرماندار: 2400 خانوار خویی فاقد شبکه دفع فاضلاب هستند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ارومیه- خبرنگاران- فرماندار خوی گفت: 2 هزار و 400 خانوار این شهرستان فاقد شبکه فاضلاب هستند که دستگاه های مرتبط باید اقدامات لازم را برای حل این مشکل جهت جلوگیری از خطرات احتمالی زیست محیطی انجام دهند.

خبرنگاران فرماندار: 2400 خانوار خویی فاقد شبکه دفع فاضلاب هستند

به گزارش خبرنگاران، حسین عباسی روز پنج شنبه در جلسه بررسی مخاطرات زیست محیطی این شهرستان گفت: در حال حاضر تنها 68 درصد مردم شهر خوی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی خودروهای لجن کش و تانکرهای غیرمجاز حمل فاضلاب درون شهری تاکید کرد و افزود: با ساماندهی و نظارت دقیق برفعالیت خودروهای لجن کش و تانکرهای غیرمجاز حمل فاضلاب از فعالیت های مخرب زیست محیطی احتمالی آنها جلوگیری می شود که این کار کمکی بزرگی برای بهداشت شهر و شهروندان است .

فرماندار خوی با اشاره به لزوم بکارگیری پساب های تصفیه شده خانگی و صنعتی به منظور آبیاری محصولات زراعی، کشاورزی، فضای سبز شهری و توسعه جنگل ها گفت: یکی از روش های موثر برای کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی استفاده از پساب های تصفیه شده خانگی و صنعتی است که دستگاه های اجرایی مرتبط پیشنهادهای خود را در این راستا برای بررسی و تصویب به کارگروه شهرستان اعلام کنند.

وی مشکل کمبود آب در دشت خوی را یک خطر زیست محیطی مطرح نمود و گفت: اگر برای کم شدن این خطر و رفع کم آبی برنامه ریزی لازم صورت نگیرد این شهرستان در آینده با بحران های زیست محیطی و اجتماعی عدیده ای روبرو خواهد شد.

عباسی، با بیان اینکه در این کارگروه تکالیف همه معین شده است، افزود : پیشگیری ، آمادگی، مقابله و بازسازی در خطرات زیست محیطی مهمترین مواردی بوده که در این کارگروه به آن پرداخته شده است و هر دستگاه اجرایی به وظایف تعریف شده خود باید عمل کند.

وی بیان نمود: اگر آمادگی برخورد با خطرات زیست محیطی را نداشته باشیم به طور حتم در زمان وقوع، پیامدهای غیرقابل جبران آن را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان خوی با 385هزار جمعیت در شمال استان قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9197

به "خبرنگاران فرماندار: 2400 خانوار خویی فاقد شبکه دفع فاضلاب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: 2400 خانوار خویی فاقد شبکه دفع فاضلاب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید