خبرنگاران وزیران خارجه ترکمنستان , جمهوری آذربایجان و ترکیه ملاقات کردند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران، آنکارا- پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای ترکیه، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در آنکارا برگزار گردید.

خبرنگاران وزیران خارجه ترکمنستان , جمهوری آذربایجان و ترکیه ملاقات کردند

به گزارش ایذنا, در اولین دور از نشست روز سه شنبه مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه ترکیه با راشد مرداوف وزیرخارجه ترکمنستان ملاقات کرد .

چاووش اوغلو قبل از نشست سه جانبه با جیهون بایرام اف نیز یک ملاقات دوجانبه انجام داد و متعاقب آن ملاقات سه جانبه وزیران خارجه سه کشور در آنکارا برگزار گردید و در سرانجام نشست نیز وزیران خارجه سه کشور یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

چاووش اوغلو در این مصاحبه مطبوعاتی با اشاره به اینکه مکانیزم سه جانبه از سال 2014 شروع شده، گفت: این مکانیزم امروز به صوررت یک مشارکت همه جانبه درآمده و برای امنیت، رفاه و آرامش منطقه کوشش می نماید.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه وزیران خارجه سه کشور مذاکراتی در راستای مشخص دستور کار نشست رهبران سه کشور که قرار است در ترکمنستان برگزار گردد نیز انجام دادند, گفت: در مذاکرات وزیران خارجه سه کشور مسائل مربوط به ارتباطات منطقه ای، حمل و نقل و انرژی نیز طرح و مورد آنالیز نهاده شد.

به گفته چاووش اوغلو وزیران خارجه سه کشور درباره مبارزه با تروریسم، افغانستان و اسلام ستیزی و مسایل منطقه و جهانی را آنالیز کردند.

وزیرخارجه ترکمنستان نیز با اشاره به مذاکرات دوجانبه با همتای ترک خود و رییس جمهور ترکیه گفت: در این ملاقاتها در زمینه توسعه روابط دو کشور بحث و گفت وگو شد و مقرر گشت که رئیس جمهور ترکیه در امسال از ترکمنستان ملاقات کند.

وی با اشاره به همکاری های سه کشور در جریان نشست های سازمان ملل و حمایت ترکیه و جمهوری آذربایجان از کشورش در این نشست ها گفت: نشست رهبران سه کشور موجب تعمیق روابط سه کشور به خصوص در زمینه انرژی، حمل و نقل، فناوری و تجارت خواهد شد.

بایرام اف نیز در سخنان خود به حوزه نفت و گاز دوستی در دریای خزر که به طور مشترک از سوی جمهوری آذربایجان و ترکمنستان بهره برداری خواهد شد اشاره نمود و اضافه نمود: این طرح در امنیت انرژی ترکیه و کشورهای اروپایی نقش مثبت ایفاء خواهد نمود.

بایرام اف با تاکید بر اینکه روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان در تمامی زمینه ها به طور روزافزون در حال توسعه است، گفت: باکو در آزادسازی بخش هایی از خاک جمهوری آذربایجان از اشغال حمایتهای سیاسی و معنوی مردم و دولت ترکیه را در کنار خود داشت و آنکارا در تامین صلح پایدار در منطقه نقش مهمی ایفاء می نماید.

وی با اشاره به فعالیت گروه های مین روب ترکیه در مناطق جنگی قره باغ گفت: ترکیه در بازسازی مناطقی که از اشغال آزاد شده اند نیز جای خواهد گرفت.

به گفته وزیرخارجه آذربایجان در نشست سه جانبه در زمینه کریدور شرق به غرب که با گذر از دریای خزر به اروپا وصل خواهد شد و نیز در زمینه بهره برداری مشترک باکو- عشق آباد از منابع نفت و گاز دریای خزر بحث و گفتگو شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10240

به "خبرنگاران وزیران خارجه ترکمنستان , جمهوری آذربایجان و ترکیه ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیران خارجه ترکمنستان , جمهوری آذربایجان و ترکیه ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید