خبرنگاران پلیس فتا بوشهر:دانش آموزان در آزمون های برخط هوشیار باشند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بوشهر-خبرنگاران- رئیس پلیس فتا استان بوشهر به دانش آموزان هشدار داد در زمان امتحانات مقابل لینک ها و یا برنامه های ارسالی از طرف افراد ناشناس هوشیار باشند.

خبرنگاران پلیس فتا بوشهر:دانش آموزان در آزمون های برخط هوشیار باشند

روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از سرهنگ مهدی قاسمی اعلام کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس ها و امتحانات دانشگاه ها و مدارس به صورت غیرحضوری و برخط، مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوء استفاده می نمایند.

وی اعلام کرد: این افراد با راه اندازی کانال های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت های جعلی، به دنبال فریب دانش آموزان هستند و با ارائه لینک های جعلی و تبلیغ نصب نرم افزار پرسرعت یا ارائه فایل های حاوی جواب سوالات امتحانات برخط، سیستم آن ها را آلوده به بدافزارهای جاسوسی می نمایند.

قاسمی ادامه داد: بعضی از دانش آموزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، نرم افزارهای جعلی نصب می نمایند و پس از نصب و راه اندازی آن متوجه می شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن ها به سرقت رفته است.

قاسمی به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات برخط یا آنلاین، به وسیله نرم افزارها و لینک هایی که وزارت آموزش و پرورش معرفی نموده اقدام نمایند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی و آزمون های آنلاین، دروغ است و هدفی به غیر از سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: در بعضی از موارد نیز به بهانه فروش جواب سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون، مبالغی با عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن ها کلاهبرداری می نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: افزایش سواد رسانه ای خانواده ها امری اجتناب ناپذیر است و در این زمینه مردم باید هشدارها و توصیه های پلیس فتا را مد نظر قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را از راه پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت های پلیسی به کارشناسان این پلیس گزارش نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4954

به "خبرنگاران پلیس فتا بوشهر:دانش آموزان در آزمون های برخط هوشیار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلیس فتا بوشهر:دانش آموزان در آزمون های برخط هوشیار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید