راهی برای نجات روبات خرابکار صدساله

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران ، روبات خرابکار عنوان کتابی نوشته فرانک کاترل بویس است که با ترجمه ثمین نبی پور به عنوان دویست و سی وششمین عنوان از مجموعه رمان نوجوان نشر افق منتشر شده است.

راهی برای نجات روبات خرابکار صدساله

فرانک کاترل بویس، نویسنده و نمایشنامه نویسی است که جایزه های بسیاری را از آن خود نموده. میلیون ها نخستین کتاب او برای بچه ها، برنده مدال کارنگی شد و در سال 2012 جایزه گاردین را گرفت. فرانک در سال 2011 همراه با دنی بویل، مراسم افتتاحیه المپیک لندن را طراحی کرد. او با همسر و هفت فرزندش در انگلستان زندگی می نماید.

فرانک کاترل بویس در این کتاب داستان روبات غول پیکری به نام اریک را بیان می نماید. روباتی که به گفته نویسنده نوعی آدم واره یا آدم مکانیکی است. این ربات تخیلی نیست بلکه واقعا توسط کاپیتان آر. ریچاردز و دوستش آلن اچ. رفل ساخته شده و برای نخستین بار در سال 1928 در نمایشگاهی در لندن به نمایش عمومی درآمده است. اریک می توانست بایستد، بنشیند و به پنجاه سوال پاسخ دهد؛ ولی نمی توانست راه برود؛ اما در زمان جنگ جهانی اریک ناپدید می شد و شخصی او را پنهان می نماید تا از آسیب درامان بماند تا اینکه در سال 2017 تصمیم گرفته شد اریک از نو ساخته گردد.

داستان این رمان در سی ودو بخش به هم پیوسته به همراه یادداشتی از نویسنده در خاتمه روایت می گردد. ماجرا از این قرار است که وقتی آلفی به بخش اشیای گمشده فرودگاه می رود تا دست راست خودش را پیدا کند. روبات غول پیکری به نام اریک را می بیند که گوشه ای زیر آت وآشغال ها پنهان شده. اریک خیلی چیزها گم نموده مثل یک پا، بخشی از حافظه و خانواده اش. او قدرت زیادی دارد ولی خیلی دست وپاچلفتی است. آلفی هم دست کمی از اریک ندارد؛ اما برای نجات این روبات خرابکار صدساله به هرکاری دست می زند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: این جا حفره ای، مثل یک جای خالی، توی حافظه ام دارم. یادم می آید که روبات مثل یک چکش چوبی غول پیکر داشت به سمت من سقوط می کرد. چیز بعدی ای که یادم می آید این است که توی یک اتاق کوچک با کسی که لباس دکترها تنش بود، دراز کشیده بودم و او هم از من می خواست حرکت انگشت هایش را با چشم دنبال کنم، درحالی که خانم یاری کننده شاد با نگرانی از کنار در، ما را تماشا می کرد. خانمی که لباس دکترها را پوشیده بود گفت از نظر جسمی سالم هستم؛ اما از نظر روحی شوکه شده ام...

نشر افق، کتاب روبات خرابکار را در 288 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 48 هزار تومان منتشر نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11761

به "راهی برای نجات روبات خرابکار صدساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی برای نجات روبات خرابکار صدساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید