سایه سنگین اختلافات رقبای شبه قاره بر رزمایش قفقاز2020

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روسیه درحالی قرار است ماه آینده میلادی میزبان رزمایش نظامی قفقاز 2020 با حضور 18 کشور از جمله اعضای سازمان همکاری شانگهای باشد که سایه اختلافات نظامی و مرزی میان هند، پاکستان و چین به عنوان سه عضو دائم این سازمان بر رزمایش آینده روسیه سنگینی می نماید و حتی گزارش ها حاکی از انصراف دهلی نو برای حضور در رزمایش قفقاز-2020 است.

سایه سنگین اختلافات رقبای شبه قاره بر رزمایش قفقاز2020

رسانه های پاکستانی روز سه شنبه به نقل از منابع مطلع امنیتی و دیپلماتیک نوشتند: خشم هندی ها مرتبط با حوادث مرزی اخیر با چین و تداوم درگیری های مرزی با پاکستان فروکش نکرده و آنان تمایل ندارند در رزمایش آینده روسیه حضور داشته باشند.

براساس این گزارش، منابع رسمی هند می گویند که این کشور از شرکت در رزمایش نظامی چند ملیتی در جنوب روسیه که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شوند منصرف شده است چون دهلی نو نمی خواهد در کنار پاکستان و چین در رزمایش حضور داشته باشد. منابع تشکیلات دفاعی و امنیتی هند نیز گفتند که این تصمیم پس از یک اجلاس بلند پایه نظامی و دیپلماتیک اتخاذ شده است.

منابع خبری پاکستان نوشتند: هند قرار بود برای رزمایش قفقاز-2020 حدود 200 نفر از پرسنل ارتش شامل 180 نفر از گردان پیاده، ناظران نظامی از نیروی هوایی و دریایی این کشور را به روسیه اعزام کند.

اسپوتنیک هفته گذشته گزارش داد: روسیه قرار است در ماه سپتامبر میزبان رزمایشی با حضور 18 کشور دنیا از جمله اعضای پیمان همکاری شانگهای باشد.

این رزمایش که قفقاز 2020 نام دارد، به دلیل همه گیر شدن کرونا مدتی به تعویق افتاد و قرار است در بازه زمانی 15 تا 26 سپتامبر (25 شهریور تا 5 مهر) در آستاراخان روسیه برگزار گردد.

تشدید اختلافات مرزی و نظامی میان رقبای شبه قاره

طی ماه های اخیر بروز حوادث مرزی میان هند و چین و همزمان تشدید اختلافات مرزی هند و پاکستان سه کشور رقیب در جنوب آسیا را در جبهه جدیدی قرار داد. هم پیمانی اسلام آباد و پکن نگرانی دهلی نو را نیز درپی داشت تا آنجا که منابع هندی گفتند که نیروهای چینی در پایگاه های پاکستان مستقر هستند.

دولت اسلام آباد ضمن تکذیب هرگونه حضور نظامی چین در پاکستان از نزدیک تنش های اخیر مرزی میان چین و هند را رصد می نماید. واکنش به ادعای حضور نظامی چین در پاکستان درحالی اجرا شده است که منابع خبری مدعی شدند که پاکستان پایگاه هوایی خود در شهر اسکردو واقع در شمال این کشور را در اختیار نیروهای چین قرار داده است.

وزیر امور خارجه پاکستان همزمان با تشدید تنش های دیپلماتیک و نظامی کشورش با هند، در واکنش به رخدادهای اخیر مرزی میان چین و هند، از مواضع پکن حمایت و رقیب سنتی خود دهلی نو را به توسعه طلبی متهم کرد.

دره گالوان که در حدود 60 کیلومتری شمال شهر لاداخ واقع شده است به مرکز اختلافات اخیر مرزی هند و چین به عنوان دو همسایه هسته ای تبدیل شده است. این اختلافات ابعاد مختلفی دارد که سبب شده تمایزی با اختلافات پیشین این دو کشور داشته باشد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان اوایل خردادماه سال جاری در واکنش به تنش های مرزی میان هند با نپال و چین، آنچه را که سیاست های توسعه طلبانه دهلی نو خواند، برای منطقه خطرناک دانست و همزمان پیش بینی احتمال رخدادهای ناگوار میان پاکستان و هند را نیز تکرار کرد. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6893

به "سایه سنگین اختلافات رقبای شبه قاره بر رزمایش قفقاز2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین اختلافات رقبای شبه قاره بر رزمایش قفقاز2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید