سپرده شدن آسیاب 400 ساله داراب به گورستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، سپرده شدن آسیاب 400 ساله داراب به گورستان در شرایط کنونی صورت گرفته است.

سپرده شدن آسیاب 400 ساله داراب به گورستان

داستان چیست؟

عیسی فولادفر، فعال میراث فرهنگی داراب فارس شرایط این محوطه تاریخی که سال 1384 در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده را بسیار بد توصیف می کند. او با بیان اینکه آسیاب صفوی روستای رستاق در نزدیکی گورستان رستاق قرار گرفته است، به فعالیت حفاران غیر مجاز در طول سال های گذشته در بخش هایی از این محوطه اشاره می کند و می گوید: در پرونده ثبتی این اثر تاریخی که سال 1384 شماره ثبت ملی گرفت، نسبت به سست و بی دوام بودن سازه و پایه های آن اشاره شده، اما اکنون و بعد از بیش از 19 سال به نظر می رسد هنوز اقدامی برای برطرف کردن این آسیب ها انجام نشده است. وی به تخریب پایه های طاق ها اشاره کرده و از احتمال ریزش این سازه خبر می دهد و معتقد است که طبق آن چه که خود از شرایط این اثر تاریخی دیده، با شکاف هایی که در بدنه سازه وجود دارد، احتمال تخریب بنا زیاد است. او اما وجود یک آسیاب دیگر در 50 متری باقی مانده های این آسیاب که در طول سال های گذشته به طور کامل تخریب شده را علت نامگذاری آسیاب به دو لنگه می داند و ادامه می دهد: با توجه به قرار دریافت این محوطه در فضایی باز که هیچ حریم و حصاری ندارد، به نظر می رسد مالک این محوطه سازمان منابع طبیعی باشد، اما متاسفانه سال هاست که هیچ نهادی به این محوطه تاریخی و آثار آن توجهی نمی کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4246

به "سپرده شدن آسیاب 400 ساله داراب به گورستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپرده شدن آسیاب 400 ساله داراب به گورستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید