شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاخص های متفاوت سبب تنوع در شهریه مدارس غیرانتفاعی شده است، گفت اگر سازمان های مرتبط پاسخ دهند شهریه مدارس غیر دولتی در هفته آینده اعلام می گردد.

شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش صدا و سیما، شهریار فولادوند در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه بر اساس آمار بیش از 50 درصد مدارس غیر دولتی نسبت به شهریه مصوب تخفیف می دهند و حدود 30 درصد از آنها مقید به دریافت شهریه مصوب هستند، اضافه کرد: حدود 20 درصد به علت نبود نظارت قوی و بعضی ادعاهای موسسان تخلف و بیش از شهریه مصوب دریافت می نمایند.

وی گفت: سال گذشته شهریه مدارس غیر دولتی ابتدایی 10 تا 12 میلیون تومان در شهر تهران بود البته شاخص های فراوانی مانند اجاره بهای ملک موجب تفاوت شهریه ها می گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 18 هزار مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: بعضی مراکز آموزشی مانند مدارس فوتبال از اسم مدرسه استفاده می نمایند که آموزش و پرورش صلاحیت ورود به این حوزه ها را ندارد اما اگر بخواهند بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به اسم مدرسه کار خود را ادامه دهند باید در چارچوب های آموزش و پرورش قرار گیرند.

فولادوند گفت: مجلس در طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی این مراکز آموزشی را موظف نموده است از اسم مدرسه استفاده ننمایند یا تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گیرند. موسسان مدارس غیر دولتی در پی سودهای کلان نیستند زیرا هزینه های آنها بر اساس خدماتی که می دهند باید تامین گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از 18 هزار مدرسه غیر دولتی حدود 60 درصد آنها کمتر از 100 دانش آموز دارند و بعضی هم با 50 دانش آموز به کار خود ادامه می دهند، بنابراین سودهای کلان نمی برند.

فولادوند اضافه کرد: قانون مدارس غیر دولتی مربوط به امروز نیست بلکه از سال 1290 شمسی این قانون وجود داشته زیرا احتیاج جامعه است و نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. اکنون در مدارس غیر دولتی 200 هزار نفر شاغل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از نظارت مطلوب بر مدارس غیر دولتی فاصله داریم اما با راه اندازی سامانه مدرسه شیشه ای بر فرایندهای کار نظارت و با متخلفان برخورد می کنیم.

فولادوند گفت: در این سامانه حقوق و دستمزد معلمان، تعداد معلمان، قراردادهای موسسان با معلمان و قراردادهای اولیاء دانش آموزان با مدارس و دانش آموزان معین است.

وی ادامه داد: سال جاری حقوق و دستمزد معلمان و دبیران مدارس غیر انتفاعی با 30 ساعت کار بر اساس قانون کار پرداخت می گردد و این رقم می تواند تا سه برابر بر اساس ساعات کاری افزایش یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ملاک ما برای مدارس غیر دولتی تدریس برنامه درس ملی است و این مدارس خدمات مجزا را باید به صورت قرارداد تنظیم نمایند که ما به اسم تنظیم گر و ناظر به تعهدات مدارس غیر دولتی نظارت می کنیم و شاخص ارزیابی ما تحقق این تعهدات است. آموزش و پرورش همه حوزه ها را رصد و نظارت می نماید و برنامه ریزی ها بر این اساس است.

وی اضافه کرد: اکنون برای پیش ثبت نام ها گروه های ناظر را در شهر تهران مستقر نموده ایم اما مردم که ذینفعان مدارس غیر دولتی هستند به ما در نظارت یاری نمایند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه معلم مدرسه غیر دولتی مانند معلم مدرسه دولتی حقوق بگیرد تلقی درستی نیست زیرا دو نظام پرداخت جداگانه برای هر کدام وجود دارد. دولت می تواند بخشی از سهم حق بیمه کارفرما و معلمان را در مدارس غیر دولتی پرداخت کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12495

به "شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید