شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در پی استعلام شعب مجلس در خصوص اعتبارنامه سه منتخب مجلس، شورای نگهبان به این استعلام پاسخ داد.

شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در این باره به خبرنگاران گفت: بر اساس پاسخ شورای نگهبان به استعلام انجام شده از سوی شعب مدارک و مستندات معترضین به اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمد صالحی منتخبان صومعه سرا و چادگان پیش از این در شورای نگهبان مورد آنالیز قرار نگرفته اند.

وی اضافه نمود: طبق اعلام شورای نگهبان مدارک و مستندات معترضین درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران پیش از این در شورای نگهبان مورد آنالیز قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: بر این اساس علی رغم اینکه پیش از این تایید اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمدصالحی در شعبه دهم اعلام شده بود این شعبه باید مجددا درباره اعتبارنامه این دو منتخب تشکیل جلسه دهد و تصمیم گیری کند در خصوص اعتبارنامه آقای تاج گردون نیز شعبه دوازدهم باید با توجه به پاسخ شورای نگهبان تشکیل جلسه داده و نظر خود را اعلام کند.

در همین رابطه موسوی لارگانی رئیس شعبه دوازدهم مجلس از برگزاری جلسه این شعبه در روز دوشنبه (فردا) اطلاع داد و گفت که شعبه 12 در جلسه فردا در خصوص اعتبارنامه آقای تاجگردون تصمیم گیری خواهد نمود.

محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز در این رابطه به خبرنگاران، گفت: با توجه به پاسخ شورای نگهبان به شعب مربوطه، شعب باید تشکیل جلسه دهند. نهایتا در صورت تایید اعتبارنامه هرکدام از منتخبین در شعب، نظر شعبه در صحن مطرح و تصویب اعتبارنامه اعلام می گردد و در غیراینصورت موضوع به کمیسسون تحقیق ارجاع خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، طبق تبصره یک ماده 28 آیین نامه داخلی مجلس شعبه موظف است عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع مورد اعتراض یا حادث شدن آن بعد از اعلام صحت انتخابات را احراز کند.

بر این اساس در صورتی که مدارک و مستندات معترضین برای اعتراض به اعتبارنامه یک منتخب در شورای نگهبان و در هنگام آنالیز صلاحیت ها مورد رسیدگی قرار گرفته باشد، شعبه امکان آنالیز مجدد آن را نخواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5042

به "شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای نگهبان به استعلام مجلس درباره اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و صالحی پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید