قالیباف: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به دلیل پروتکل های مقابله با کروناست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس مجلس عدم حضور رئیس جمهور در جلسه آنالیز رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت را به دلیل رعایت پروتکل های مقابله با کرونا مطرح نمود.

قالیباف: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به دلیل پروتکل های مقابله با کروناست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل 131 قانون اساسی گفت: طبق اصل 131 در صورتی که رئیس جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد باید مسئولیت اش را البته با اذن رهبری به عهده معاون اول بگذارد. آقای روحانی از روز افتتاح مجلس تا امروز در ملأ عام ظاهر نشده در حالی که ایشان مسئول اجرای قانون اساسی است.

وی اضافه نمود: طبق اصل 131 رئیس جمهور قسم خورده همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت هایش به کار بگیرد و خود را وقف خدمت به مردم کند. اصل 123 نیز می گوید رئیس جمهور موظف است به مصوبات مجلس عمل کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: براساس مواد 202 و 204 آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمور در روز رأی اعتماد باید در جلسه مجلس حضور داشته باشد. ایشان قسم خورده به قانون اساسی وفادار باشد و قانون اساسی هم رئیس جمهور را موظف نموده به مصوبات مجلس پایبند باشد. ایشان باید امروز در جلسه رأی اعتماد حضور می یافت اما استنکاف نموده و تشریف نیاورده است. طبق آیین نامه هم سازوکار این جلسه بدون حضور ایشان معین نیست که آیا می توانیم جلسه را ادامه بدهیم یا نه. به نظرم خلاف قانون است و دو بار قبلی هم خلاف قانون بوده است.

سلیمی یادآور شد: می گویند ستاد کرونا مصوب نموده ایشان نیاید. آیا این ستاد صرفا فقط برای یک نفر تشکیل جلسه می دهد. چطور رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس به سفر می فرایند. ضروری است رئیس جمهور یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف خود آشنا گردد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل ها و مسائل مربوط به کروناست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7298

به "قالیباف: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به دلیل پروتکل های مقابله با کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به دلیل پروتکل های مقابله با کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید