قلم کارشناسان دادگستری نباید به خطا برود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/اردبیل رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قلم کارشناسان دادگستری استان اردبیل نباید به خطا رفته و در صدور آرا ایراد و اشکالی به وجود آید.

قلم کارشناسان دادگستری نباید به خطا برود

ناصر عتباتی 29 آذر در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری اردبیل اظهار کرد: ما مجموعه کارشناسان رسمی دادگستری را همکار صدیق و پرتلاش خودمان می دانیم و با تعامل و همفکری سعی و تلاشمان بر این است تا کارها در حوزه کارشناسی به خوبی و بدون هیچ مسئله ای به پیش برود.

وی به تأمین زمین برای احداث مجموعه های وابسته به نهاد قضایی اشاره نمود و گفت: امیدواریم با تأمین زمین ستاد دیه استان، انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون از ساختمان مستقل و مناسب بهره مند شوند همان طوریکه مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان در این فضای جدید می توانند ارائه خدمات مطلوبی را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در کنار احداث مجتمع های قضایی و مجموعه ای مسکونی در دادگستری استان به دنبال سفر رئیس قوه قضائیه سعی شد تا با همفکری راه و شهرسازی زمین مورد احتیاج برای احداث این مجموعه ها تأمین شده و شرایط مطلوبی را در ارائه خدمات به جامعه هدف ببینیم.

عتباتی در ادامه به کیفیت کار کارشناسان و آنالیز دقیق پرونده ها توضیح داد: با توجه به اینکه پرونده های قضایی از پیچیدگی و دشواری خاصی دارند، ضرورت دارد کارشناسان دادگستری با تخصص و تبحر در حوزه فعالیت خود اقدامات مناسبی را انجام دهند تا در سایه امر کارشناسی تصمیم گیری برای قضات در صدور آرا بهتر از گذشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: هر چقدر کار در حوزه کارشناسی دقیق، علمی و تخصصی باشد به همان میزان صدور آرا به عدالت نزدیک و ثمره آن را در همه بخش ها شاهد خواهیم بود.

عتباتی از مشاوران به عنوان مجموعه امین نهاد قضایی یاد کرد و ادامه داد: براساس نظر کارشناسی قضات ما تصمیم گیری می نمایند و چه بهتر است قضات ما با سعه صدر و تخصص و تبحر به دور از نگاه گرایشی به سمت و سوی خاص نظرات خود را اعلام نمایند.

وی در ادامه افزود: ارجاع پرونده برای کارشناسان از آن بابت است تا دیدگاه علمی و بهتر و نزدیک به عدالت در دستور کار باشد که قطعا این امر به بهبود کارها یاری خواهد نمود.

عتباتی به پایین بودن تعداد پرونده های مسن و معوق در مجموعه دادگستری استان اشاره نمود و گفت: ما کمترین پرونده را در این حوزه داریم چرا که مجموعه قضایی استان با همراهی کارشناسان رسمی دادگستری سعی دارند تا رسیدگی به پرونده های حساس به ویژه در بخش زمین و اراضی را با دقت و همچنین با سرعت انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کارشناسان به عنوان یاریگر و یاری نماینده قاضی در احقاق حق نام برد و افزود: مسئولیت خطیر در این حوزه بر عهده کارشناسان است و نباید کارشناسی کار خود را منوط و وابسته به یک مجموعه اداری بداند.

وی توضیح داد: امیدواریم کارشناسان دادگستری بدون وابستگی به مجموعه خاص در جهت احقاق حق و انجام تعهدات گام برداشته و شائبه های احتمالی را برطرف نمایند.

عتباتی گفت: در کنار جلب اعتماد و اطمینان مردم به بدنه کارشناسی به دور از شائبه ها و خدشه به کار، بهتر است در شرایطی مناسب خدمات این مجموعه ارائه گردد تا فضا و بستر پیشبرد اهداف را ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه دادستان اردبیل نیز به قداست قلم قضات و کارشناسان اشاره نمود و افزود: اگر قلم قاضی و کارشناس طیب و پاکیزه باشد بسیاری از مسائل و نارسایی ها برطرف خواهد شد.

طباطبایی اظهار کرد: ما احتیاجمند اظهار نظرهای دقیق کارشناسی با صحت و اتقان درست هستیم چرا که این امر به یک قاضی در صدور آرا براساس واقعیت ها یاری می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9004

به "قلم کارشناسان دادگستری نباید به خطا برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلم کارشناسان دادگستری نباید به خطا برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید