لزوم توجه ویژه به بازار آسیا در فروش نفت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خوزستان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای فروش نفت کشور باید توجه ویژه ای به بازار نفت حوزه آسیا گردد.

لزوم توجه ویژه به بازار آسیا در فروش نفت

همایون یوسفی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز، 22 آذرماه در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: بیشتر سنگینی کار و اقتصاد کشور به دوش صنعت نفت است. در این زمینه صنعت نفت به واسطه زحماتی که در آن کشیده می گردد، به محل قوت برای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در قرن 21، اهمیت نفت به عنوان یک منبع انرژی کم نشده است، اضافه کرد: براساس پیش بینی ها، در شرایط کنونی اهمیت منابع طبیعی در جهان کمتر خواهد شد اما تنها ماده طبیعی که اهمیت آن حفظ خواهد شد، نفت و گاز است.

یوسفی توضیح داد: در قرن 21، هنوز قدرت از بشکه های نفت خارج می گردد و در این زمینه باید از این ظرفیت برای رشد و رونق مالی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در رتبه اول جهان واقع شده است و به واسطه این ظرفیت مالی بزرگ، جهان نمی تواند نسبت به این قدرت، بی تفاوت و در تقابل باشد.

یوسفی توضیح داد: از آنجایی که بیشتر ذخایر نفت و گاز کشور در حوزه زاگرس جنوبی است، در آینده امنیت و اقتصاد کشور در این منطقه رقم خواهد خورد و در این زمینه باید به این مناطق توجه جدی گردد.

وی با اشاره به اینکه همه به دنبال کم کردن قدرت اوپک هستند و در این راستا برنامه های مختلفی در حال انجام است، گفت: آمریکا خود را از نفت خاورمیانه بی احتیاج نموده است و کشورهای اروپایی نیز در این زمینه احتیاجهای خود را به نفت خاورمیانه کاهش داده اند. ما اگر بخواهیم از این ذخایر و منابع نفتی استفاده بیشتری کنیم، باید به حوزه بازار آسیا برای فروش نفت توجه ویژه کنیم.

به گزارش خبرنگاران، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: متاسفانه اگر ساختار وجود نداشته باشد، شاهد اقتصاد فاسد و توسعه نامتوازن و شاهد اثرات معکوس سیاسی و اجتماعی نفت بر اجتماع خواهیم بود.

یوسفی اضافه کرد: اگر می خواهیم از ظرفیت نفت و گاز استفاده کنیم باید زیرساخت ها در دیگر حوزه ها آماده شوند و در غیر این صورت نفت، گره گشای مسائل نخواهد بود.

وی گفت: همواره بازار مالی برای نفت و گاز شاید وجود نداشته باشد و باید از بازار کنونی استفاده کرد. هرچند این نفت برای آیندگان نیز هست و در این زمینه باید ضریب برداشت نفت از مخازن رشد داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: جریانی در جهان وجود دارد تا در قرن 21، ایران را از بازار نفت جهانی خارج کند اما باید گفت که صنعت نفت راه برون رفت از شرایط کنونی کشور است و باید در این راستا گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه خوزستان برابر با همه ایران است، گفت: اگر بخواهیم آینده بهتر سیاسی، اجتماعی و مالی برای کشور تصور کنیم، باید به خوزستان توجه ویژه کنیم و تمرکز حوزه اختیارات و تصمیمات نفت در مرکز، آینده ایران را تهدید خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1614

به "لزوم توجه ویژه به بازار آسیا در فروش نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه ویژه به بازار آسیا در فروش نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید