مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی رییس جمهوری را لغو کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایرنا نوشت:مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی که در سال 2002 برای حمله به عراق به رییس جمهوری این کشور داده شده بود را لغو کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی رییس جمهوری را لغو کرد

به گزارش شبکه سی ان بی سی، مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با تلاش کنگره برای کنترل اختیارات جنگی ریاست جمهوری، روز پنجشنبه (به وقت محلی) رای به لغو مجوز 2002 برای جنگ در عراق داد.

طرح لغو اختیارات جنگی رییس جمهوری آمریکا، با 268 رای موافق و 161 رای مخالف و با موافقت بیشتر جمهوریخواهان به تصویب رسید.

لغو طرح اختیارات جنگی رییس جمهوری آمریکا بعد از تصویب در مجلس نمایندگان به سنا برده می شود و در صورت تصویب در مجلس سنا به قانون تبدیل می شود.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در اولین واکنش از این اقدام مجلس نمایندگان برای لغو مجوز اختیارات جنگی رییس جمهوری حمایت کرد.

دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز گفت که ایالات متحده هیچ فعالیت نظامی مداومی ندارد که فقط مجوز اختیار جنگی 2002 عراق به عنوان یک مبنای حقوقی داخلی متکی باشد و لغو این مجوز حداقل تأثیر در عملیات نظامی فعلی خواهد داشت.

مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، مصوب سال 2002 قانونی است که قانون گذاران آمریکایی قبل از حمله نظامی به عراق به تصویب رسانده بودند. این قانون به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد در برخی شرایط تعیین بدون کسب تأیید کنگره دستور اقدامات نظامی در منطقه غرب آسیا را صادر کند.

311311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12305

به "مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی رییس جمهوری را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی رییس جمهوری را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید