مرتجی: بعید می دانم هندبالیستی با این شیوه نامه لژیونر گردد، باید رقم قراردادها بالا رود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کارشناس هندبال گفت: بعید می دانم با این شرایط هندبالیست ها بتوانند ترانسفر شوند، شاید به نوعی راهی جلوی پایشان گذاشته شده که نتوانند لژیونر شوند.

مرتجی: بعید می دانم هندبالیستی با این شیوه نامه لژیونر گردد، باید رقم قراردادها بالا رود

شهداد مرتجی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد شیوه نامه تصویب شده برای لژیونر شدن هندبالیست ها اظهار کرد: قطعا برای تصویب این شیوه نامه کار کارشناسی شده و با اهالی هندبال مشورت نموده اند، اما دیدم که برای بازیکنان تیم ملی قرارداد حداقل 130 میلیون تومان گذاشتند. تعدادی بازیکن داریم که در تیم ملی نیستند اما قصد لژیونر شدن دارند یا بازیکنانی داریم که در تیم ملی هستند و قرار است باشگاه مبلغ کمتری به آن ها پیشنهاد دهد. باید برای آن ها هم فکری می شد.

کارشناس هندبال اضافه نمود: از طرفی قانونی هم که می گوید بازیکنان باید در باشگاه های معتبر بازی نمایند نیز مشکلاتی دارد. من رتبه های تیم هایی را که بازیکنان مجاز به بازی کردن هستند دیدم اما بعید می دانم با این شرایط بازیکنان ما بتوانند در آن تیم ها بازی نمایند. شاید به نوعی راهی جلوی پایشان گذاشته شده که نتوانند لژیونر شوند. فکر نمی کنم ما دیگر بازیکنی داشته باشیم که بتواند در 4 تیم اول اسپانیا یا دو تیم اول پرتغال بازی کند. بعید می دانم دیگر بازیکنی طبق این بخشنامه بتواند از ایران خارج گردد.

مرتجی بالا رفتن مبلغ قرارداد بازیکنان در این شرایط را ضروری دانست و گفت: در کل این شیوه نامه به نفع هندبال ایران است چون بازیکنان می توانند همانند دهه 80 یا اوایل دهه 90 در ایران بمانند و فعالیت نمایند اما از آن طرف هم باید فدراسیون کوشش کند تا با جذب اسپانسرها یا پخش مستقیم دیدارها سطح قراردادهای بازیکنان بالا ببرد. اگر قرارداد بازیکنان داخلی بالا برود دیگر کسی رغبت نمی کند از کشور خارج گردد. فدراسیون باید در کنار این شیوه نامه کارهایی را انجام دهد که رقم قرارداد بازیکنان بالا برود. در این شرایط کیفیت لیگ بیشتر می گردد و بازیکنان نیز در داخل بازی خواهند کرد.

وی اضافه نمود: البته برای فصل 99 قراردادها نسبت به یکی دو سال گذشته بالا رفته و تکان خورده است. بازیکنانی هم که در تیم ملی هستند بیشتر از 130 میلیون قرارداد می بندد. سال جاری ملی پوشانی که در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا حضور داشتند در هر باشگاهی بروند حداقل 130 میلیون را می گیرند. سال گذشته میانگین قراردادهای بازیکنان 100 میلیون تومان بود اما سال جاری شاید 140 تا 140 میلیون باد.

مرتجی گفت: از فدراسیون تقاضا دارم در کنار این قانون که می تواند به نفع هندبال ایران باشد از آن طرف هم ملی پوشانی که در تیم ملی بزرگسالان یا جوانان هستند در تیم ها ساپورت شوند و در باشگاه ها قراردادهای پایینی با آن ها بسته نگردد. از طرفی هم قرارداهای باشگاه ها 2 ساله یا سه ساله گردد تا باشگاه ها بتوانند روی بازیکنان سرمایه گذاری نمایند. اگر کمی این ها درست گردد شرایط لیگ برتر هم بهتر خواهد شد. در دو سه سال گذشته خیلی لیگ برتر بی کیفیت بود. تعداد 16 تیم فکر نمی کنم برای لیگ ما مناسب باشد. اگر قرار باشد ملی پوشان در 16 تیم پخش شوند خیلی کیفیت لیگ پایین می آید. شاید بازی ها حساس گردد اما کیفیت لیگ پایین می آید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5086

به "مرتجی: بعید می دانم هندبالیستی با این شیوه نامه لژیونر گردد، باید رقم قراردادها بالا رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرتجی: بعید می دانم هندبالیستی با این شیوه نامه لژیونر گردد، باید رقم قراردادها بالا رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید