مرسدس بنز محبوب خیابان های ایران و نسخه فناورانه 40 سال پیش

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پلتفرم دبلیو 123 در مجموعه مرسدس بنز نماینده محصولاتی است که در فاصله سال های 1976 تا 1986 روی خط فراوری قرار گرفتند. طی این مدت 2696915 دستگاه مرسدس در کلاس های سدان 4 درب، کوپه، استیت، لیموزین، ال دبلیو بی (فاصله طولانی بین محورها) و ... ارائه شدند.

مرسدس بنز محبوب خیابان های ایران و نسخه فناورانه 40 سال پیش

به گزارش عصر ایران، در کشور ما هم سدان این مرسدس محبوبیت بسیار زیادی بدست آورد و برای سال ها نمادی از یک خودروی فوق العاده باکیفیت و لوکس بود.

مرسدس بنز 280 ای (دبلیو 123) مدل 1982

اما قطعا یکی از فناورانه ترین و خاص ترین نمونه های پلتفرم W123، نمونه تجربی بود که در سال 1982 با نام الکترو انتریب معرفی گردید. این مرسدس مجهز به سیستمی هیبریدی شده بود که متشکل از تک موتور الکتریکی 41 اسب بخاری و یک موتور بنزینی دو سیلندر چهار زمانه بود.

اما دقیق تر بگوئیم این یک خودروی الکتریکی خالص بود که موتور بنزینی در واقع به اسم افزاینده برد حرکتی عمل می کرد. بدین ترتیب که برد حرکتی موتور الکتریکی با مجموعه باتری برابر با 100 کیلومتر بود، اما با اضافه شدن بخش بنزینی به چرخه عملکرد خودرو؛ 50 کیلومتر دیگر هم به برد حرکتی اضافه می شد.

الکترو انتریب

بیشینه سرعت هم برابر با 80 کیلومتر برساعت محاسبه شد.

انرژی مورد احتیاج موتور الکتریکی از بسته باتری نیکل-آهن خنک شونده با آب تامین می شد. مجموعه باتری در یک فضای مخفی که زیر بخش بار استیشن واگن جانمایی شده بود، قرار می گرفت و به تنهایی 600 کیلوگرم وزن داشت. برای شارژ باتری به یک پریز خانگی متعارف (در اروپا) 220 ولت احتیاج بود.

این محصول در پاسخ به بحران سوخت سال 1979 طراحی شد، اما مهندسان در نهایت پیروز شدند که نمونه اولیه را در سال 1982 و 1983 مورد آزمایش قرار دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14300

به "مرسدس بنز محبوب خیابان های ایران و نسخه فناورانه 40 سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز محبوب خیابان های ایران و نسخه فناورانه 40 سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید