مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پمپئو در صندلی نصیحت ما درباره ایران نیست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که وزیر خارجه سابق آمریکا در جایگاهی نیست که دولت بایدن را در رابطه با ایران نصیحت کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پمپئو در صندلی نصیحت ما درباره ایران نیست

به گزارش مهر به نقل از یاهونیوز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که وزیر خارجه سابق آمریکا در جایگاهی نیست که دولت بایدن را در رابطه با ایران نصیحت کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر سخت بودن کار دیپلماسی در تبادل نظر با ایران، مدعی شد که مذاکرات میان دو طرف با واسطه گری اروپا و بعضی کانال های دیگر در جریان است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن انتقاد از مواضع پمپئو در مورد نصیحت دولت بایدن در مورد چگونگی رفتار با ایران، با تاکید بر اینکه وی در جایگاهی نیست که خط مشی دولت فعلی آمریکا را در چگونگی رفتار با تهران مشخص کند، مدعی شد که واشنگتن در حال مذاکره غیر مستقیم با ایران بوده و در حال حاضر منتظر تصمیم تهران برای چگونگی ادامه کار است.

سالیوان همچنین با طرح این ادعا که تبادل نظرهای غیر مستقیم میان تهران و واشنگتن با واسطه گری اروپا و کانال های دیگر در جریان است، در مورد ادامه فرایند از جهت دیپلماسی با ایران گفت که این کار آسان نخواهد بود ولی معتقدیم ما در یک فرایند دیپلماتیک قرار داریم که در جریان آن می توانیم به هدف خود برسیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین در مورد رابطه میان ریاض و واشنگتن و با اشاره تلویحی به عدم چراغ سبز آمریکا به رهبران سعودی، تاکید نمود که ما به عربستان چک سفید امضا برای انجام هر اقدامی نخواهیم داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10742

به "مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پمپئو در صندلی نصیحت ما درباره ایران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی کاخ سفید: پمپئو در صندلی نصیحت ما درباره ایران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید