مصرف برق از مرز هشدار گذشت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق گفت که میزان مصرف برق در کشور 17.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، که 15 درصد آن در بخش صنایع و مابقی در بخش خانگی مصرف شده است.

مصرف برق از مرز هشدار گذشت

به گزارش صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی در جلسه اضطراری صنعت برق کشور با اشاره به افزایش بی رویه مصرف انرژی در کشور، افزود: دیزل ژنراتورهای بیمارستان ها و مراکز حساس باید برای خدمات رسانی و ورود به مدار در زمان اعمال محدودیت های احتمالی آماده باشند.

وی با اشاره به کاهش مصرف سوخت در نیروگاه ها افزود: مصرف سوخت در نیروگاه ها از 195 میلیون مترمکعب گاز در ماه گذشته به 183 میلیون متر مکعب گاز در حالِ حاضر رسیده که این کاهش در پی برنامه ریزی های اجرا شده، اجرا شده است.

رجبی مشهدی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی ادامه داد: مصرف سوخت، بخصوص در استان های سردسیر، باید کاهش بیشتری داشته باشد,، زیرا ممکن است در این استان ها با افت فشار گاز در نیروگاه ها و یا بخش خانگی روبرو شویم.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر میزان تولید برق از نیروگاه های برق آبی افزایش یافته و میزان مصرف آب در این نیروگاه ها برای حفظ پایداری در شبکه برق تا 74 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر کنترل مصرف در بخش صنعتی و کشاورزی گفت: طبق برنامه ریزی اجرا شده، مصرف برق باید تا 2 هزار مگاوات در این بخش کاهش یابد که در این خصوص باید هرچه سریع تر تفاهم نامه های لازم امضا شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9396

به "مصرف برق از مرز هشدار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق از مرز هشدار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید