مقایسه سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی S21 اولترا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، گلکسی S21 اولترا در حال حاضر اگر بهترین گوشی اندرویدی سال 2021 نباشد، قطعا در جمع سه گوشی برتر اندرویدی سال حضور دارد و شکست دادن آن از عهده هر گوشی بر نمی آید. از دوربین های بی رقیب در عظیم نمایی (در مجموع اپتیکال و دیجیتال) گرفته تا عملکرد سخت افزاری کم نظیر، طراحی فوق العاده زیبا، بهبود حسگر اثرانگشت و مهم تر از همه، نمایشگر بی نظیر، چیزهایی هستند که بسیار سخت است شرکتی بتواند محصولی را فراوری کند که در تمامی این زمینه ها از کهکشانی کره ای ها بهتر ظاهر گردد. اما به نظر می رسد در میان تمام رقبای گلکسی S21 اولترا، یک گوشی وجود دارد که به خاطر فعالیت کمتر شرکت سازنده، تقریبا وجود آن را فراموش نموده بودیم؛ در رابطه با سونی اکسپریا 1 مارک 3 صحبت می کنیم که به جرأت می توان گفت یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال 2021 است. اما سؤال اینجاست آیا سونی توانسته محصولی فراوری کند که بتواند S21 اولترا را شکست دهد؟ در ادامه به آنالیز اولیه این دو گوشی خواهیم پرداخت تا به پاسخ این پرسش دست پیدا کنیم.

مقایسه سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی S21 اولترا

توجه داشته باشید که این مقایسه فقط آنالیز معینات فنی و قابلیت های دو گوشی روی کاغذ است و برای آنالیز دقیق باید اندکی منتظر بمانیم تا اکسپریا 1 مارک 3 رسما راهی بازار گردد.

سونی اکسپریا 1 مارک 3 یک گوشی بسیار خاص و زیبا است. شرکت ژاپنی شاید از لحاظ ظاهری تغییرات گسترده ای را در این گوشی پدید نیاورده باشد اما در بطن داستان، ویژگی های خوبی را شاهد هستیم که می توانند این گوشی را به یکی از انتخاب های جذاب سال تبدیل نمایند. برای مثال دوربین تله فوتوی اکسپریا 1 مارک 3 از یک لنز تاشوی بسیار جالب بهره می برد؛ یعنی المان های آن به صورت فیزیکی بین دو نقطه ثابت درون آن حرکت نموده و حین حرکت، عظیم نمایی گوشی از 3 تا 4.5 برابر تغییر می نماید. البته این تنها تغییر مثبت دوربین این گوشی نیست چون سونی برای این پرچم دار قدرتمند از فوکوس اتوماتیک لحظه ای استفاده شده در دوربین های آلفا بهره برده است. از بحث دوربین ها که بگذریم، نمایشگر 120 هرتزی با وضوح 4K، قابلیت های نرم افزاری مخصوص انجام بازی، توان سخت افزاری بالا، طراحی زیبا و دلنشین و بسیاری جنبه های دیگر، از امکانات خوبی هستند که در اکسپریا 1 مارک 3 وجود دارند تا بدین ترتیب نماینده سامورایی ها به یک رقیب جدی برای پرچم دارهای اندرویدی تبدیل گردد.

می پردازیم به مقایسه اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی S21 اولترا تا ببینیم آیا نماینده سونی می تواند کهکشانی قدرتمند سامسونگ را شکست دهد یا خیر. باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که چون سونی هنوز رسما این گوشی را وارد بازار ننموده به همین خاطر مقایسه اجرا شده فقط آنالیز معینات روی کاغذ است.

مقایسه سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی S21 اولترا

طراحی

سامسونگ گلکسی S21 اولتراسونی اکسپریا 1 مارک 3
8.9 × 75.6 × 165.1 میلی متر8.2 × 71 × 165 میلی متر
227 گرم186 گرم
پنل پشت و جلو از جنس گوریلا گلس Victus و فریم از جنس آلومینیومپنل جلو از جنس گوریلا گلس Victus، پنل پشت از جنس گوریلا گلس 6 و فریم از جنس آلومینیوم
استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68

در بخش طراحی، دو گوشی ظاهر کاملا متفاوتی دارند؛ چرا که شرکت های سازنده بیشتر کوشش کردند زبان طراحی نسل های گذشته را تا حدودی حفظ نمایند. نتیجه این شد که گلکسی S21 اولترا روی پنل جلویی خود حفره کوچکی دارد که میزبان دوربین سلفی است و روی پنل پشتی خود هم ماژول عظیمی دارد که میزبان 5 دوربین و سنسور گوناگون است. اما این بار این ماژول به صورت مستقل روی بدنه سوار نشده و با فریم بالایی و کناری ادغام شده تا طراحی جالب، ویژه و زیبایی به گوشی بدهد.

در طرف مقابل اما اکسپریا 1 مارک 3 را در اختیار داریم که مانند بسیاری از گوشی های گذشته سونی، از حاشیه در قسمت بالا و پایین نمایشگر برخوردار است که دوربین سلفی و سنسورهای مختلف هم در همان قسمت تعبیه شده اند. روی پنل پشتی، در سمت چپ بدنه، می بینیم که سه دوربین با چینش آشنا و در عین حال زیبا از بالا به پایین قرار گرفته اند تا زبان طراحی گوشی های سونی حفظ گردد.

بدنه گلکسی S21 اولترا از جنس فلز و شیشه است. فریم دور آلومینیومی بوده و پنل پشتی از جنس گوریلا گلس Victus است که مقاومت فوق العاده بالایی هم دارد. دقیقا همین ترکیب در ساخت سونی اکسپریا 1 مارک 3 هم به کار رفته تا از این حیث دو گوشی کاملا برابر باشند. اما S21 اولترا هم عظیمتر است، هم ضخیم تر است و هم سنگین تر است. نماینده سونی به شکل فوق العاده ای سبک و خوش دست طراحی شده و علاوه بر اینکه سبک تر است، ضخامت کمتری هم دارد.

چیزی که بدیهی است این است که هر دو گوشی وقتی آن ها را در دست می گیرید حس فوق العاده ای به شما القا می نمایند. البته تجربه در دست نگه داشتن این دو پرچم دار می تواند کمی متفاوت باشد چرا که سونی مثل همواره گوشی خود را با چهار زاویه تقریبا بدون انحنا طراحی نموده اما گلکسی S21 اولترا اندکی در گوشه ها خمیده است تا وقتی آن را در دست می گیرید فشار خاصی به کف دست وارد نگردد.

وقتی به فریم کنار گوشی می رسیم می بینیم که تمام کلیدهای فیزیکی اکسپریا 1 مارک 3 در سمت راست تعبیه شده و حتی یک کلید شاتر دوربین هم برای گوشی در نظر گرفته شده که سال هاست چنین چیزی را در گوشی های سامسونگ نمی بینیم. در گلکسی هم کلیدهای کنترل صدا و پاور در سمت راست تعبیه شده اند و چیز دیگری جز این دو مشاهده نمی گردد؛ مثل بسیاری از گوشی های دیگر سامسونگ. یک موضوع مهم دیگر، بهره مندی اکسپریا از جک 3.5 میلی متری صداست که در این بخش واقعا بر گلکسی فزونی دارد. مدت هاست جک 3.5 میلی متری را در گوشی های پرچم دار نمی بینیم و راضی نماینده است شرکتی که فعالیت زیادی هم در این زمینه ندارد، گوشی خود را با این جک محبوب روانه بازار خواهد نمود.

همچنین نماینده شرکت ژاپنی از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می نماید اما خبری از آن در گوشی گلکسی S21 اولترا نیست چون سامسونگ به تازگی این قابلیت را از گلکسی های قدرتمند خود حذف نموده. در حالی که می بینیم سونی طی حرکتی هوشمندانه تمام این قابلیت های جزئی اما کلیدی را در گوشی خود نگه داشته است تا کاربران را راضی نگه دارد. در بخش طراحی اما می رسیم به استانداردهای مقاومتی که هر دو گوشی عالی ظاهر شده اند و از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 پشتیبانی می نمایند. این یعنی دو گوشی در عمق 1.5 متری، می توانند به مدت 30 دقیقه از نفوذ آب به درون جلوگیری نمایند.

نمایشگر

سامسونگ گلکسی S21 اولتراسونی اکسپریا 1 مارک 3
6.8 اینچ6.5 اینچ
Dynamic AMOLED 2XOLED
3200 × 1440 پیکسل - تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ3840 × 1644 پیکسل - تراکم پیکسلی 643 پیکسل در هر اینچ
بیشینه روشنایی 1500 نیتنامعین
رفرش ریت 120 هرتز (در تمامی وضوح)رفرش ریت 120 هرتز (در وضوح FHD)

می رسیم به نمایشگر، جایی که سونی سنگ تمام گذاشت و سامسونگ هم بی نظیر ظاهر شد. نمایشگر هر دو گوشی آن قدر خوب و باکیفیت است که نمی توان گفت لزوما یکی بهتر از دیگری است. مثلا در هر دو نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می گردد؛ قابلیتی که این روزها به یک استاندارد در گوشی های هوشمند تبدیل شده و باعث می گردد گشت و گذار بین منوهای مختلف گوشی بسیار نرم و روان باشد. مزیت نمایشگر گلکسی S21 اولترا این است که رفرش ریت را بین 10 تا 120 هرتز تغییر می دهد اما در اکسپریا 1 مارک 3 رفرش ریت روی 120 هرتز قفل شده؛ به همین خاطر در مصرف انرژی، عملکرد نماینده سامسونگ بهتر خواهد بود.

از طرفی از لحاظ وضوح تصویر، نماینده سونی جبران نموده و میزان آن از 1440P در گلکسی به 4K رسیده. همچنین در هر دو نمایشگر از فناوری HDR هم پشتیبانی می گردد. این میزان از وضوح تصویر شاید برای یک نمایشگر 6.5 اینچی زیاد باشد اما اگر کمی با دقت به دو گوشی نگاه کنید، متوجه خواهید شد اندکی نمایشگر اکسپریا 1 مارک 3 تصاویر را شارپ تر به نمایش می گذارد. اما تفاوت آن قدری نیست که چشمگیر باشد.

از لحاظ اندازه، گلکسی S21 اولترا اندکی عظیمتر است. نمایشگر این گوشی 6.8 اینچی است اما نمایشگر اکسپریا 1 مارک 3، 6.5 اینچی است. نمایشگر گلکسی S21 اولترا اما کمی در گوشه ها خمیده است، در حالی که اکسپریا نمایشگر تخت دارد. این موضوع باعث شده اندکی به زیبایی گلکسی S21 اولترا اضافه گردد اما زیبایی مقوله ای کاملا سلیقه ای است و نمی توان گفت فقط چون نمایشگر یک گوشی خمیده است، طراحی زیباتری هم دارد.

از لحاظ نسبت تصویر، سونی نمایشگر گوشی خود را روی 21:9 تنظیم نموده که بیشتر برای تماشای فیلم نتفلیکس یا محتوایی با فرمت مشابه مناسب است. اما نمایشگر گلکسی S21 اولترا از نسبت تصویر 20:9 بهره می برد که بیشتر برای خواندن متن و تماشای بسیاری محتوای دیگر مناسب است. انتخاب بین این دو گوشی اگر به کیفیت نمایشگر محدود گردد، هر دو گوشی شما را راضی نگه خواهند داشت. اما اگر موضوع اندازه یا نسبت تصویر است، باید مطابق فعالیتی که انجام می دهید یکی را انتخاب کنید.

عملکرد سخت افزاری

سامسونگ گلکسی S21 اولتراسونی اکسپریا 1 مارک 3
اسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100 (1 هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز - 3 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز - 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز)اسنپدراگون 888 (1 هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز - 3 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز - 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز)
آدرنو 660 / Mali-G78 MP14آدرنو 660
128/12، 256/12، 512/16 گیگابایت - حافظه داخلی از نوع UFS 3.1256/12، 512/12 گیگابایت - حافظه داخلی از نوع UFS 3.X - پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC

هر دو گوشی از پردازنده اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برند اما نماینده سامسونگ در بازارهای بین المللی به پردازنده اگزینوس 2100 مجهز شده که این بار با فرایند کاملا مشابهی به نسبت اسنپدراگون 888 فراوری شده تا بدین ترتیب فاصله این دو پردازنده بعد از مدت ها به حداقل برسد و کاربران بازارهای بین المللی هم از یک گوشی قدرتمند بدون مشکل خاص لذت ببرند. البته باز هم این پردازنده به نسبت اسنپدراگون 888 اندکی ضعیف تر و پرمصرف تر است اما این اختلاف خیلی کم است. با این حال اگر مدل اگزینوس 2100 گلکسی S21 اولترا را خریداری کنید، اکسپریا 1 مارک 3 از لحاظ قدرت سخت افزاری خالص اندکی (نامحسوس) فزونی خواهد داشت.

در هر دو گوشی مدل پایه 12 گیگابایت رم دارد اما در قدرتمندترین مدل، 16 گیگابایت حافظه رم برای گلکسی S21 اولترا در نظر گرفته شده تا به صورت کلی، نماینده سامسونگ اندکی در فرایند مولتی تسکینگ سریع تر به کنش های کاربران واکنش نشان دهد. هرچند با 12 گیگابایت حافظه رم هم می توان هر تعداد اپلیکیشنی را که می خواهید در پس زمینه اجرا کنید.

از لحاظ نرم افزاری، سامسونگ گوشی های خود را به مدت 3 سال آپدیت می نماید و این یعنی گلکسی S21 اولترا که با اندروید 11 راهی بازار شده، اگر سیاست سامسونگ تغییری نکند، با دریافت اندروید 14 به کار خود انتها خواهد داد. سونی اما در این بخش رفتار ثابتی ندارد و معین نیست تا چه مدت گوشی خود را پشتیبانی نرم افزاری می نماید. گفتنی است اکسپریا هم با اندروید 11 راهی بازار شده.

از لحاظ اتصالات 5G هم باید بگوییم در هر دو گوشی از این شبکه پرسرعت پشتیبانی می گردد اما در اکسپریا 1 مارک 3 خبری از طول موج میلی متری نیست و فقط از فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می گردد. این در حالی است که گلکسی S21 اولترا از هر دو حالت شبکه 5G پشتیبانی می نماید و از این بابت در کشورهایی که از لحاظ زیرساخت بهره مندی از این شبکه پرسرعت مجهز هستند، گلکسی S21 اولترا تجربه لذت بخش تری را فراهم می نماید.

دوربین

سامسونگ گلکسی S21 اولتراسونی اکسپریا 1 مارک 3
دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 و لنز 24 میلی متری - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکالدوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.7 و لنز 24 میلی متری - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی 3 برابری اپتیکال - گگرددگی دیافراگم f/2.4 - لنز 72 میلی متریدوربین تله فوتوی 12 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی 3-4.5 برابری اپتیکال - گگرددگی دیافراگم f/2.8 - لنز 105 میلی متری
دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی 10 برابری اپتیکال - گگرددگی دیافراگم f/4.9 - لنز 240 میلی متریدوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - لنز 16 میلی متری - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک و لرزشگیر Super Steady در ضبط ویدیو
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - لنز 13 میلی متری - پشتیبانی از فوکوس اتوماتیک و لرزشگیر Super Steady در ضبط ویدیوسنسور مدت پرواز 0.3 مگاپیکسلی
سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک-
فیلم برداری در کیفیت 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه - 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه - 1080P با سرعت 30/60/240 فریم بر ثانیه - 720P با سرعت 960 فریم بر ثانیهفیلم برداری در کیفیت 4K با سرعت 24/25/30/60/120 فریم بر ثانیه - 1080P با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری در وضوح 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیهدوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه

سونی همواره در بخش دوربین یک شرکت معروف و قدرتمند بوده اما همواره لنزهای این شرکت در گوشی های دیگر به عنوان بهترین دوربین گوشی شناخته می شدند و گوشی های خود شرکت همواره فقط خوب ارزیابی می شدند. در تمام آنالیز های دوربین چند سال اخیر، شاید گوشی هایی که سنسور دوربین آن ها ساخت خود سونی بود، عملکرد بهتری از گوشی های سونی از خود نشان می دادند. چرا که در عکاسی یا فیلم برداری غیر از مقوله سخت افزار، نرم افزار هم اهمیت فوق العاده بالایی دارد و سونی خیلی تمرکز خود را روی این بخش منعطف نکرد.

اکسپریا 1 مارک 3 به نظر می رسد که آمده قواعد را برهم بزند و قدرت سونی را به رخ سایر شرکت های فعال در زمینه فراوری گوشی های هوشمند بکشد. یکی از دوربین های این گوشی مکانیزم بسیار جالبی دارد که تا به امروز در هیچ یک از گوشی های هوشمند کنونی شاهد آن نبودیم. این دوربین از زوم اپتیکال متغیر بهره می برد. دوربین تله فوتوی این گوشی از نوع پریسکوپی است اما از المان فیزیکی متحرک بهره می برد که می تواند با حرکت خود، اندازه لنز را بین 70 (زوم 3 برابری) تا 105 میلی متر (زوم 4.5 برابری) تغییر دهد.

برای دستیابی به این امکان، گلکسی S21 اولترا از دو دوربین استفاده نموده که یکی از آن ها قادر به زوم 3 برابری و دیگری هم قادر به زوم 10 برابری اپتیکال است. بنابراین گلکسی شاید مکانیزم جذابی برای زوم نداشته باشد اما قطعا گوشی برتر در این زمینه است. البته یکی از مزیت های روشی که سونی در پیش گرفته این است که دیگر نیازی به دوربین اضافه و در نتیجه ماژول عظیم نیست.

سونی به تازگی نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی خود را منتشر نموده اما چون فرصتی پیش نیامده تا عملکرد گلکسی S21 اولترا و اکسپریا 1 مارک 3 را با هم مقایسه کنیم، باید منتظر بمانیم تا گوشی شرکت ژاپنی رسما راهی بازار گردد. با این حال با توجه به شواهد، می توان متوجه شد که سونی بیشتر تمایل دارد تصاویر را طبیعی تر نشان دهد اما گلکسی به زیباتر نشان دادن آن ها تمایل دارد. این تفاوت در نوع نمایش تصاویر از سال ها قبل تا به امروز وجود داشته و فقط سلیقه کاربر است که مشخص می نماید تصویر طبیعی برایش مناسب تر است یا تصویری که اندکی رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد. بنابراین برنده ای نخواهیم داشت مگر اینکه در این بین، جزئیات از بین بروند و میزان نویز افزایش پیدا کند.

از لحاظ کیفیت ضبط ویدیو اما گلکسی S21 اولترا قادر است ویدیوهایی با وضوح 8K ضبط کند که نماینده سونی این توانایی را ندارد. اما اکسپریا 1 مارک 3 در وضوح 4K می تواند ویدیو های HDR با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند که برای ضبط ویدیو های اسلوموشن فوق العاده باکیفیت، مناسب است. در این بخش، اکسپریا از فوکوس اتوماتیک ردیاب چشم هم بهره می برد و در ویدیوهای تبلیغاتی سونی هم دیده بودیم که چگونه این گوشی وقتی شخصی رو به سمت دوربین می نماید، فوکوس را تغییر می دهد. این یکی از قابلیت های جذاب و حرفه ای دوربین های بدون آیینه آلفای سونی است اما می بینیم که در گوشی های این شرکت هم استفاده شده است.

دوربین سلفی گوشی سونی 8 مگاپیکسلی است و بدون آنالیز دقیق هم می توان متوجه شد که در مقابل دوربین 40 مگاپیکسلی گلکسی S21 اولترا که تا به امروز عملکرد بی نظیری هم داشته، حرف خاصی برای گفتن نخواهد داشت. توانایی این دو دوربین در فیلم برداری هم خود گویای کیفیت آن هاست.

با این حال برای سنجش کیفیت تصاویر این دو گوشی در عکاسی و فیلم برداری با دوربین های مختلف باید منتظر عرضه رسمی اکسپریا 1 مارک 3 و نقد و آنالیز کامل آن باشیم.

طول عمر باتری و سرعت شارژر

سامسونگ گلکسی S21 اولتراسونی اکسپریا 1 مارک 3
5000 میلی آمپر ساعت4500 میلی آمپر ساعت
شارژر 25 واتیشارژر 30 واتی (50 درصد در 30 دقیقه - تبلیغات)
پشتیبانی از شارژر بی سیمپشتیبانی از شارژر بی سیم

می رسیم به ظرفیت باتری و سرعت شارژ که هر کدام به نوبه خود بر یکدیگر فزونی دارند. مثلا گلکسی S21 اولترا از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و شارژر 25 واتی ولی اکسپریا 1 مارک 3 باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر 30 واتی دارد. متأسفانه هنوز فرصتی پیش نیامده تا باتری سونی اکسپریا 1 مارک 3 را در عمل تست کنیم، اما با در نظر دریافت معینات نمایشگر و اندازه خود باتری و همچنین با در نظر دریافت اینکه گلکسی S21 اولترا یکی از بهترین گوشی ها در این زمینه است، بعید به نظر می رسد اکسپریا بتواند آن را پشت سر بگذارد. هرچند در نهایت هر دو گوشی می توانند یک روز شما را همراهی نمایند.

به نظر می رسد از لحاظ سرعت شارژ، سونی اکسپریا دست بالاتر را دارد و به لطف شارژر سریع تری که دارد، در مدت زمان کمتری هم شارژ می گردد. گلکسی S21 اولترا با شارژر 25 واتی که درون جعبه هم نیست و باید به صورت جداگانه خریداری گردد، بعد از حدود 70 دقیقه به صورت کامل شارژ می گردد که زمان نسبتا مناسبی برای یک گوشی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. البته برای اکسپریا هم با توجه به شواهد موجود، تقریبا 1 ساعت یا اندکی بیشتر طول می کشد تا شارژ گردد که در مقایسه با سریع ترین های بازار، هیچ یک از این دو حرفی برای گفتن ندارند. مثلا وان پلاس 9 پرو را در نظر بگیرید که با شارژر بسیار سریع خود که در جعبه هم واقع شده است، بعد از 30 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد.

قیمت

در بحث قیمت، با دو شرکتی طرف هستیم که حداقل محصولات پرچم دار خود را با قیمت بالایی روانه بازار می نمایند. البته فعلا اکسپریا راهی بازار نشده اما طبق خبرها و شایعه های فراوان، به نظر می رسد قیمت پایه آن 1200 دلار باشد که با پرداخت این مبلغ، به مدل 256/12 گیگابایتی اکسپریا 1 مارک 3 دسترسی خواهید داشت. همین قیمت برای مدل پایه گلکسی S21 اولترا هم در نظر گرفته شده که البته از ترکیب حافظه 128/12 گیگابایت بهره می برد. البته در حال حاضر گلکسی S21 اولترا به این خاطر که مدت هاست از عرضه آن به بازار می گذرد، قیمت پایین تری دارد.

در این محدوده قیمتی، قطعا سونی اکسپریا 1 مارک 3 با شناختی هم که از کیفیت محصولات سونی داریم، می تواند رقیب بسیار سرسختی برای گلکسی S21 اولترایی باشد که این روزها شرایط بسیار خوبی را در آنالیز ها دارد و در بازار هم باعث رضایت کاربران شده. البته شاید در بخش نرم افزاری، سونی نتواند با سامسونگ رقابت نزدیکی داشته باشد اما اگر از لحاظ دوربین، که دلیل محبوبیت بالای S21 اولترا هم هست، اکسپریا 1 مارک 3 بتواند عالی ظاهر گردد، می توان حتی آن را به نماینده سامسونگ ترجیح داد.

به نظر شما کدام یک از این دو محصول ارزش خرید بیشتری دارند؟ البته برای پاسخ به این پرسش باید منتظر آنالیز دقیق باشیم اما با در نظر دریافت معینات روی کاغذ و شناختی که از دو شرکت داریم، فکر می کنید اکسپریا 1 مارک 3 رقیب خوبی برای S21 اولترا است؟ گفتنی است سونی اکسپریا 1 مارک 3 احتمالا در همین فصل بهار راهی بازار می گردد.

منبع: PhoneArena

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11792

به "مقایسه سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی S21 اولترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سونی اکسپریا 1 مارک 3 با گلکسی S21 اولترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید