مهمترین نگرانی مجلس، کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه بود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نگرانی مجلس، موضوع کسری بودجه بودکه از نظر مجلس باید برای آن چاره ای می اندیشیدیم.

مهمترین نگرانی مجلس، کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه بود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط تصویری با استودیو پخش خبر 21 سه شنبه شب شبکه یک سیما گفت: مبنایی در مجلس یازدهم قرار دادیم تا اصلاح ساختار را در بودجه 1400 عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین نگرانی مجلس، موضوع کسری بودجه بود که این در زمان لایحه بودجه که از طرف دولت ارائه شد حدود 320 هزار میلیارد تومان کاملاً محرز شده بود که از نظر مجلس باید برای آن چاره ای می اندیشیدیم. مبنایی که دولت در لایحه ارائه داده است و باوجود تلاشی که در کمیسیون تلفیق انجام شد موضوعاتی اعم از مولدسازی دارایی های دولت، مشخص تکلیف منابع ناشی از شرکت ها و بانک های دولتی که بودجه آن ها تقریباً دو ونیم برابر بودجه عمومی کشور محسوب می گردد و اصلاحات در ساختار مالیاتی کشور و موارد دیگر که مقرر شده بود، ولی عملیاتی نشده است.

وی اضافه کرد: گزارشی که به عنوان لایحه دولت در صحن علنی آمد؛ آنچه را که ما بعنوان مبانی اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار داده بودیم و نگرانی هایی را در این خصوص داشتیم به شکلی پوشش داده نشد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: مهمترین نگرانی ما موضوع کسری بودجه بود که این کسری در زمان لایحه بودجه که از طرف دولت ارائه شد حدود 320 هزار میلیارد تومان منابع کسری کاملاً محرز شده بود که از نظر مجلس باید برای آن چاره ای می اندیشیدیم.

وی ادامه داد: گزارشی که در کمیسیون تلفیق نسبت به آن ارائه شد تغییر چندانی دراین عدد ایجاد نکرد و نگران هستیم اگر برای کسری منابع بودجه کشور تصمیم گیری دقیقی انجام ندهیم پیامدهای تورمی آن به شکلی آثار منفی در اقتصاد کشور بگذارد.

آقای پورابراهیمی درباره نظرمخالفان در رد کلیات بودجه 1400 گفت: اولین نکته مشخص تکلیف نشدن کسری 320 هزار میلیارد تومان بود گرچه تغییر عددی را در مجموع داشتیم، ولی براساس نتیجه نهایی که در گزارش صحن علنی آمده بود مشخص تکلیف نشدن منابع پایدار برای کسری بودجه بود و منابع غیر پایدار هم موجب استمرار تورم می شد.

وی درباره موضوع ارز 4200 تومانی هم اضافه کرد: اقدامات لازم در قالب روش های منطقی که بتواند جایگزین انجام گردد هم اتفاق نیفتاده بود.

رئیس کمیسیون مالی مجلس ادامه داد: موضوع افزایش منابعی که از محل حقوق ورودی کالاها بود هم جزو نگرانی ماست، چون حدود 85 درصد، مربوط به کالاهای واسطه ای هستند که در فراوری اثرگذار است و آثار تورمی دارد که این ها سرفصل های مهمی هستند که نگرانی ما را در ارتباط با آثار تورمی دربخش مالی کشور بیشتر می کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10017

به "مهمترین نگرانی مجلس، کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین نگرانی مجلس، کسری 320 هزار میلیارد تومانی بودجه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید