هادیانفر: طرح زمستانه پلیس 20 آذر کلید می خورد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس پلیس هدایت و رانندگی ناجا گفت: طرح زمستانه پلیس راهور، 20 آذر سال جاری کلید می خورد.

هادیانفر: طرح زمستانه پلیس 20 آذر کلید می خورد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در جلسه تشریح طرح های ترافیکی در آستانه فصل زمستان که با حضور نمایندگان سازمان های امدادی و خدمات رسان برگزار گشت، گفت: در روز 20 آذر، رزمایش طرح زمستانه شروع خواهد شد.

هادیانفر گفت: در سال های قبل این رزمایش در آبعلی برگزار می شد، اما سال جاری چند پیشنهاد شده است که یکی از آن ها دانشگاه علوم انتظامی پلیس است و پیشنهاد دیگر بوستان ولایت است.

وی ادامه داد: پیشنهادی هم وجود دارد که در همان محل پیست آبعلی برگزار گردد و البته برای ما هم جای برگزاری فرقی ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یک نکته ای وجود دارد و آن هم این است که هرچند شاید بارش ها کم باشد، اما سرمای هوا نسبت به سال قبل بیشتر است.

هادیانفر اضافه نمود: از این رو باید بدترین شرایط را در نظر بگیریم و ابلاغ کردیم تا یک قرارگاه عملیاتی ایجاد گردد تا ما در آن قرارگاه میزبان نمایندگان دستگاه های عملیاتی و امدادرسان باشیم.

وی گفت: نکته دیگر این است که یک سری نقاط داریم که خطرناک تر از سایر نقاط است مثل همان محور کیاسر که ابتدای سال جاری مشکل جدی برای ما ایجاد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اولا تأکید ما این است که شهروندان از سفر های غیرضروری پرهیز نمایند و نکته بعدی این است که محور هایی مثل کیاسر سمنان را مسدود کنیم و تمرکز را بر محور های اصلی معطوف کنیم.

هادیانفر توضیح داد: نکته دیگر این است که در مدت باقی مانده باید همه اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی به اخذ معاینه فنی اقدام نمایند و همه بخش های فنی اتوبوس نظیر آج لاستیک، تسمه ها و سایر قطعات آنالیز گردد.

وی اضافه نمود: همچنین باید در حین صدور صورت شرایط ها به شرایط جوی جهت توجه گردد؛ وقتی ما می دانیم که جهت اردبیل بسته است نباید برای آن صورت شرایط صادر گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: توجه به شرایط تریلی ها هم از نکات مهم دیگر است که باید توجه گردد که بارنامه تریلی ها در جهت های پر خطر با محدودیت صادر گردد، زیرا بروز حادثه برای یک تریلی منجر به یک حادثه زنجیره ای می گردد.

وی با اشاره به این مطلب که سهمیه بندی سوخت هنوز تأثیری در میزان کاهش تردد ها نگذاشته است و این را شرایط تردد در کشور نشان می دهد، اضافه نمود: باید تا انتها سال به میزان 15 درصد تعداد تلفات جاده ای را کاهش دهیم که این موضوع هنوز محقق نشده است.

هادیانفر با بیان اینکه پیش بینی می کنیم حدود 3 درصد میزان تلفات ناشی از سهمیه بندی سوخت کاهش پیدا کند، ادامه داد: از سوی دیگر ما باید با اجرای تمهیدات ترافیکی مناسب تعداد تلفات جاده ای را هم 12 درصد کاهش دهیم تا به این ترتیب به همان عدد 15 درصد کاهش تلفات تا انتها سال برسیم.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در زمستان گذشته بیش از 3600 نفر در حوادث کشته شدند، گفت: این حوادث بیشتر به دلیل واژگونی و خواب آلودگی و انحراف به چپ بوده است.

وی اضافه نمود: یکی از مهم ترین دستاورد های ما این بوده است که هیچ کس به دلیل در راه ماندگی و سرما و یخ زدگی فوت نکرده است البته همین آمار کشته ها نسبت به سال 96 به میزان 1.6 درصد افزایش داشته است؛ سال جاری باید کوشش کنیم تا نه تنها افزایش کشته ها را شاهد نباشیم بلکه تعداد کشته ها کاهش پیدا کند.

سردار هادیانفر اضافه نمود: 45 هزار کیلومتر معابر اصلی داریم که 65 درصد از کل تصادفات کشور در همین راه های اصلی رخ می دهد و باید بر روی این معابر اصلی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه نمود: ما 111 گردنه برف گیر و خطرناک داریم که باید برای آن یک فکر ویژه ای کرد البته ما 102 پاسگاه هدف را برای همین نقاط به صورت سیار در نظر گرفته ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا توضیح داد: آن پاسگاه های هدف زیر نظر استان های هدف ما فعالیت خواهند کرد و ما به آن استان ها هم دستورات ویژه ابلاغ می کنیم.

سردار هادیانفر با اشاره به علل وقوع تصادفات گفت: ما یکی از مشکلاتمان در اربعین سال جاری این بود که رانندگان علی رغم خستگی باز اقدام به رانندگی می کردند و شاهد واژگونی خودرو بودیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 640

به "هادیانفر: طرح زمستانه پلیس 20 آذر کلید می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادیانفر: طرح زمستانه پلیس 20 آذر کلید می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید