ویلموتس قبل از بازی با عراق نباید این کارها را می کرد، کی روش چون خوب نبود از رئال اخراج شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پیشکسوت فوتبال ایران می گوید مربیان خارجی در فوتبال ایران تنها به دنبال درآمدزایی هستند.

ویلموتس قبل از بازی با عراق نباید این کارها را می کرد، کی روش چون خوب نبود از رئال اخراج شد

حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط پرسپولیس بیان نمود: به خاطر اینکه سه فصل پشت سر هم پرسپولیس قهرمان شد، عموم باشگاه ها انگیزه مضاعفی برای رقابت با این تیم دارند. از طرفی هر چه قدر بازیکنان شکیبا باشند و عزت نفس داشته باشند باز هم این موج غرور مقداری تاثیرگذار است. ضمناً مملکت ما شرایط خاصی دارد و همه در همه جای جهان چوب گرفته اند که ما را بزنند. متاسفانه از نظر اقتصادی ما را خیلی تحت فشار گذاشته اند. در خیلی از زمینه ها که ورزش هم جزئی از آن است و باشگاه پرسپولیس هم جزئی از ورزش است. در نهایت محدودیت هایی برایش به وجود می آید و طلب هایش را نمی دهند.

او ادامه داد: البته متاسفانه قراردادهایی هم بسته شده که در آن ها توجهی به آینده نشده است. فلان بازیکن ارزشش فلان قدر است اما باید ببینیم که می توانیم آن پول را پرداخت کنیم یا نه. این ها مسائلی برای مدیران جدید به وجود آورده است. من امیدوارم با سعه صدری که آقای انصاری فرد و سایر اعضای هیات مدیره دارند این مسائل حل گردد. باشگاه هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور برای مردم هستند و باعث شادی مردم و گذر از مسائل روزمره زندگی شان می شوند. از این باشگاه ها آن طور که باید و شاید حمایت آنچنانی نمی نمایند. چرایش را نمی دانم. رادیو و تلویزیون حق این باشگاه ها مخصوصا استقلال و پرسپولیس را نمی دهند. درست است که این دو باشگاه به اصطلاح متعلق به دولت هستند اما دلیلی ندارد که خود این ها برای یک ارگان دولتی دیگر سازنده باشند. بلکه باید آن ارگان بزرگ دولتی به این دو یاری کند. نباید این طور باشد که بگویند استقلال و پرسپولیس از بیت المال استفاده می نمایند. نه، این ها از بیت المال استفاده نمی نمایند بلکه به استقلال و پرسپولیس درآمدی که می توانند داشته باشند را نمی دهند. اگر این دو باشگاه تاسیساتی که داشتند را دوباره می گرفتند دیگر نیازی نداشتند دست شان را جلوی دیگران دراز نمایند. این ها مسائلی است که جای سخن دارد. هر وقت هم به بحران می خورند حرف از خصوصی سازی می زنند که اصلا در مملکت ما مساله خصوصی سازی عملی نیست. چون ما حق نشر و قوانین درستی نداریم. این نبودن قوانین درست باعث می گردد یک تاجر و سرمایه گذار اصیل و نه کاذب و اهل زد و بند جلو نیاید. سرمایه گذار می خواهد بهره برداری کند ولی وقتی دستش بسته است چگونه بهره برداری کند؟ شاید برخی ها از این حرف من ناراحت شوند ولی این ها واقعیت است.

او در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس از نظر فنی چگونه است، گفت: من نمی توانم از نظر فنی اظهار نظر کنم. چون نه تمرینات تیم را دیده ام و شناختی از بازیکنان ندارم. همواره هم با مربی خارجی مخالف بوده ام. شاید خیلی هم دانشمند باشند اما مربیانی که به ایران می آیند مربیان دسته چندم هستند. ممکن است مدرس خوبی باشند اما از نظر مربی گری کارنامه خوبی ندارند. کی روش مدرس فوق العاده خوبی بود اما او اگر مربی خوبی بود منچستریونایتد و تیم ملی پرتغال و رئال مادرید او را بیرون نمی کردند. او را بیرون کردند نه اینکه قراردادش تمام شده باشد. چون عملکردش به عنوان یک مربی خوب نبوده است اما مدرس خیلی خوبی بود. بقیه هم همینطور هستند. ما با مربیانی برخورد کردیم که کار نداشتند. یعنی در فلان باشگاه که بودند قراردادشان تمام شده یا بیرون شان کردند و بعد از چند ماه فاصله افتادن ما آن ها را سر کار آورده ایم.

کلانی درباره علی علیپور، مهاجم پرسپولیس که برابر ماشین سازی پنالتی اش را خراب کرد هم بیان نمود: من چون خودم بازی می کردم معتقد به این هستم که هر بازیکنی که وارد زمین می گردد تمام مسائل حاشیه ایش را فراموش می نماید و تمام هدفش موفقیت در آن بازی است. امثال آقای علیپور و سایر بازیکنان پرسپولیس خیلی تحت فشار هستند چون این ها فقط این نیست که بازی نمایند و برنده شوند بلکه همواره حداقل نزدیک 40-30 هزار نفر در استادیوم و جمعیت بسیار بیشتری خارج از استادیوم چشم شان به این ها است. من کار او را تایید نمی کنم ولی این یک فرم ضربه زدن است. یک بار زده و خوب بوده گفته است یک بار دیگر هم بزنم. او در آن شرایط روحی قبول نموده که ضربه پنالتی را بزند.

او ادامه داد: خلیل زاده را ببینید. آدم او را می بیند حظ می نماید. من عاشق خلیل زاده هستم چون بازیکن شجاعی است و برای باشگاهش هر کاری می نماید و محرومیت می کشد و همه چیز را تحمل می نماید، حقش را می خورند ولی صدایش در نمی آید. بقیه بازیکنان هم همینطور مظلوم و تحت فشار هستند. فشاری که روی بازیکنان پرسپولیس و استقلال است روی هیچ تیمی نیست. به همین دلیل این ها باید همواره چند برابر بازیکنان تیم های دیگر فعالیت نمایند و در نهایت این فعالیت باعث می گردد آدرنالین خونشان بالا برود و هیجان زده شوند. امیدوارم طوری گردد که باعث رضایت مردم شوند.

ستاره سال های دور تیم ملی درباره بازی ایران با عراق در مرحله انتخابی جام جهانی هم شرح داد: من شناختی ندارم ولی دلم می خواهد که عراق را بکوبند. چون از هیچ تیم و کشور خارجی خوشم نمی آید.

کلانی درباره تهدید ویلموتیس به فسخ قراردادش به خاطر مسائل اقتصادی هم اظهار کرد: نمی دانم چرا. من از دور می شنوم اما تا نوع قرارداد و ارتباط او با فدراسیون را ندانم و تا ندانم با او چه کار نموده اند یا او چه کار نموده نمی توانم قضاوت کنم. به نظر من قبل از بازی با عراق نباید این کارها را می کرد. حالا چطور شده که این کار را نموده است، نمی دانم. مربیان خارجی وقتی وارد مملکت می شوند تمام هدف شان این است که نفع اقتصادی ببرند و از این کشور ببرند. اگر اسم و رسمی هم به دست بیاورند از آن استفاده می نمایند. اما هدف اصلی آن ها بهره برداری اقتصادی است. هیچ کدام از آن ها کاسه داغ تر از آش نمی شوند و من همواره گفته آم با یک دهم این سرمایه گذاری روی مربیان خراجی در تیم ملی و باشگاه ها چند نفر از افراد مستعد را به برای دوره دیدن به خارج بفرستند. بعد از اینکه این کار را کردند به شما می گویم که مربی خارجی هیچ کاری نمی تواند بکند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 494

به "ویلموتس قبل از بازی با عراق نباید این کارها را می کرد، کی روش چون خوب نبود از رئال اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلموتس قبل از بازی با عراق نباید این کارها را می کرد، کی روش چون خوب نبود از رئال اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید