انتها هفته منتظر عرضه اولیه باشید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روز چهارشنبه هفته جاری یک شرکت بورسی از زیرمجموعه شستا وارد بازار سرمایه خواهد شد و عرضه اولیه آن انجام می شود.

انتها هفته منتظر عرضه اولیه باشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگار ایلنا، 15 درصد سهام شرکت سیمان تامین روز چهارشنبه در بازار دوم بورس عرضه می شود.

رضا جمارانیان مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین در نشست خبری امروز با اشاره به جزئیات عرضه اولیه این شرکت گفت: 15 درصد سهام این شرکت با نماد سیتا وارد بازار سرمایه می شود.

به گفته جمارانیان این شرکت 75 کارخانه دارد و 30 درصد از ظرفیت سیمان کشور را تولید می کند.

وی ادامه داد: سیمان تامین زیرمجموعه هلدینگ شصتا دارای چند بخش از جمله صنعت سیمان، ساختمان عمران و حمل و نقل است و سرمایه این شرکت به 1100 میلیارد تومان می رسد که شامل 45 شرکت زیرمجموعه است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین ادامه داد: از 45 شرکت یادشده 26 شرکت بورسی و 19 شرکت غیربورسی هستند و ارزش پرتفوی مجموعه به حدود 22 هزار میلیارد تومان می رسد.

جمارانیان اضافه کرد: این هلدینگ با 13 شرکت سیمانی بزرگترین هلدینگ کشور محسوب می شود و سود تجمعی سال گذشته آن حدود 1121 میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته 130 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سه مجموعه این هلدینگ 1350 میلیارد تومان سود داشته اند که نسبت به سال 97 این میزان سوددهی، رشد 190 درصدی داشت، گفت: میزان فروش حجمی سیمان از 14 میلیون به 16 میلیون رسید که در این بخش هم رشد 18 درصدی داشتیم.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین تاکید کرد: رشد تولید سیمان در کشور در مجموع بدون احتساب شرکت سیمان تامین 9 درصد بود که این میزان در شرکت تامین به دو برابر رسیده است.

به گفته جمارانیان رشد ریالی ناشی از فروش هم 62 درصد معادل 3806 میلیارد تومان بوده است. همچنین حاشیه سود هم به 41 درصد رسید.

وی درباره محل افزایش سرمایه شرکت تاکید کرد: افزایش سرمایه قبل از عرضه اولیه اجرا شده شده که محل آن هم وصول مطالبات بوده است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین اضافه کرد: یکی از دلایل سوددهی مجموعه مشخص تکلیف وام های ارزی بود. در سال 97 سیمان آبیک 103 میلیارد تومان زیان انباشته داشت که با تسویه تسهیلات ارزی، آن را به صفر رساندیم. تسهیلات ارزی از صندوق ذخیره ارزی دریافت شده بود که از طریق قانون رفع موانع تولید با بانک به این تفاهم رسیدیم که تسهیلات دریافت شده به ریال و به نرخ سالی که این تسهیلات دریافت شد، تسویه شود.

جمارانیان گفت: از این محل جلوی تحمیل 1000 میلیارد تومان از هزینه ها به شرکت را گرفتیم.

وی ادامه داد: وام دیگرمان در بخش فاینانس خودگردان بود که توانستیم وجه التزام 16 درصدی را کاهش دهیم و از این محل توانستیم 14 میلیون یورو را به 3.7 دهم میلیون برسانیم که این میزان وام هم با نرخ نیمایی با بانک صادرات تسویه شد. در این بخش هم از تحلیل 150 میلیارد تومان هزینه به شرکت جلوگیری کردیم.

مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین با بیان اینکه فرایند بورسی شدن سیمان آبیک را انجام داده ایم، گفت: با بورسی شدن سیمان آبیک، ارزش اضافه کرده ای برای سیمان تامین ایجاد خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5433

به "انتها هفته منتظر عرضه اولیه باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها هفته منتظر عرضه اولیه باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید