پیروزی استقلال در پنالتی ها با یک فرمول ساده!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سرنوشت داربی 96 مرکز بعد 120 دقیقه، در ضربات پنالتی معین شد و استقلال توانست رقیب سنتی خود یعنی پرسپولیس را با رجحان 4 بر 3 از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.

پیروزی استقلال در پنالتی ها با یک فرمول ساده!

تکلیف این ملاقات در حالی در ضربات پنالتی تعیین شد که سال گذشته هم فرهاد مجیدی توانسته بود مچ یحیی گل محمدی را به همین شکل بخواباند و با پیروزی در پنالتی ها به فینال جام حذفی صعود کند.

پیش تر و در سال 1367 در یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس توانسته بود استقلال را با نتیجه 4 بر یک در ضربات پنالتی شکست دهد.

نکته عجیب و جالب توجه، پیروزی تیمی است که ضربات پنالتی را آغاز می نماید؛ در واقع هر تیمی که با قرعه داور مسابقه اولین ضربه را می زند و در هر دور ابتکار عمل را در اختیار دارد، به پیروزی رسیده است.

کارشناسان می گویند برترین قرعه ممکن در پنالتی ها نه انتخاب دروازه بلکه انتخاب توپ یعنی زدن پنالتی نخست است چرا که تا خاتمه ضربات همیشه فشار روی تیمی قرار گرفته است که به طور مکرر و با گل شدن هر ضربه از حریفش عقب می افتد.

عجیب تر این که طی چند هفته گذشته و در طول مسابقات یورو 2020، هر چهار ملاقاتی که به ضربات پنالتی رفت، به نفع تیمی تمام شد که آغاز کننده پنالتی ها بود.

البته این رویه منتقدانی هم دارد. بعضی از اهالی فوتبال معتقدند باید ترتیب ضربات پنالتی تغییر کند و از حالت AB به حالت ABBA تغییر شکل دارد. طبق این فرمول بهتر از است ضربات به این شکل زده گردد که هر دور یک تیم ضربه نخست را بزند؛ یعنی اگر استقلال پنالتی اول را زد، پرسپولیس پنالتی اول و دوم خود را پشت سر هم بزند و بعد استقلال پنالتی های دوم و سوم خود را روانه دروازه کند. سپس پرسپولیس پنالتی سوم و چهارم خود را بزند و به این ترتیب ضربات ادامه یابد.

آمار ها در منابع خارجی نشان می دهد در مدت زمانی که این ایده در فوتبال اروپا اجرا شده، نتایج کاملا برابر به دست آمده است و کفه ترازو به سمت تیمی نبوده که آغاز کننده ضربات پنالتی بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13343

به "پیروزی استقلال در پنالتی ها با یک فرمول ساده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی استقلال در پنالتی ها با یک فرمول ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید