پیشبینی می گردد تا سال آینده میلادی، مشکل کمبود تراشه در سطح دنیا ادامه یابد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کمبود تراشه در سراسر دنیا یک مشکل عمده شده و شرکت های فناوری هنوز در جستجوی راه حلی هستند.

پیشبینی می گردد تا سال آینده میلادی، مشکل کمبود تراشه در سطح دنیا ادامه یابد

گیمرها در این میان بیش از همه دچار مشکل شده اند. از رایانه های شخصی گرفته تا PS5 ها، کمبود تراشه باعث تضعیف برنامه های آنها شده.

اما مشکل بزرگتر از گیم است. فراوری لپ تاپ، خودرو، وسایل خانه های هوشند و گوشی های موبایل هم با کمبود تراشه، تحت تاثیر قرار گرفته.

هفته گذشته شنیدیم که اینتل تصمیم گرفته است که به علت برکسیت، احداث یک کارخانه بزرگ تراشه تازه در انگلستان را متوقف کند. البته همچنان ساختن یک کارخانه دیگر در اروپا را دنبال خواهد نمود تا وابستگی به واردات از آسیا را برای ریزتراشه ها کاهش دهد. با این حال، از زمان برکسیت، انگلستان دیگر از زمره تراشه سازها خارج شده و به جای ساختن فناوری خود، یک وارد نماینده تراشه شده.

از سوی دیگر شنیده می گردد که سونی در حال ساخت میکروچیپ های خود است. سونی و TSMC در حال آنالیز راه اندازی کارخانه خود در ژاپن هستند تا مسائل زنجیره تامین که به کمبود PS5 منجر شده را حل نمایند.

PS5 تنها کنسولی نیست که تحت تأثیر قرار گرفته. فیل اسپنسر، مسئول بخش گیم مایکروسافت در گفتگویی به مسائل پیش آمده برای مایکروسافت اشاره نموده و گفته مشکل تامین تراشه دست کم تا انتها سال ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که فراورینمایندگان تازه ریزتراشه ها در سال 2023 حتی بیش از حد احتیاج هم فراوری داشته باشند.

گیمرهای ایرانی که قطعا در چند سال ایرانی مشکل تامین قطعات یا جمع کردن پی سی داشته اند. برآیند مشکل جهانی فراوری تراشه و مسائل خاص ایران، کار آنها برای به روز شدن را بسیار سخت نموده.

منبع

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14791

به "پیشبینی می گردد تا سال آینده میلادی، مشکل کمبود تراشه در سطح دنیا ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشبینی می گردد تا سال آینده میلادی، مشکل کمبود تراشه در سطح دنیا ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید