کارخانه قند از حریم چغازنبیل رفت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در متن نامه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است:

کارخانه قند از حریم چغازنبیل رفت

احتراما بازگشت به نامه شماره 992500/19843 مورخه 99/08/19 معاونت محترم میراث فرهنگی کشور و نامه شماره 992/118/7727 مورخه 99/09/02 اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با موضوع پیشگیری انحراف در اعمال از ضوابط حفاظت عرصه و حرایم میراث دنیای چغازنبیل و تعرض به این اثر ثبت دنیای با عنایت به اهمیت صیانت از این میراث ارزشمند و لزوم رعایت ضوابط عرصه و حرایم مصوب آن، پیرو جلسه شورای تأمین شهرستان با موضوع تعارض محل احداث کارخانه قند شرکت فانی گستر شوش با ضوابط مصوب برای میراث دنیای مذکور، بدینوسیله به استخضار می رساند احداث کارخانه پیش گفته با هدف حفاظت بهینه از این اثر تاریخی و حرایم آن، به خارج از محدوده عرصه و حرایم اثر دنیای چغازنبیل منتقل می گردد.

شروع به ساخت یک کارخانه قند در حریم درجه یک بنای تاریخی ثبت دنیای چغازنبیل، تلخی را به کام دوستداران و مسئولان میراث فرهنگی نشاند. این خبر از جایی شروع شد که در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر این که ساخت کارخانه قندی در حریم درجه یک چغازنبیل شروع شده است.

مشهورترین و عظیم ترین زیگورات به جا مانده از دوران باستان، زیگورات چغازنبیل است، زیگورات ها جزو با اهمیت ترین پرستشگاه ها هستند که تعداد آنها به 40 بنا در سراسر دنیا نمی رسد و چغازنبیل یکی از مشهورترین آن ها در دنیا است.

معبد چغازنبیل در 40 کیلومتری جنوب شرقی شهر باستانی شوش، و 35 کیلومتری غرب شهر باستانی شوشتر واقع است، این سازه در سال 1979 نخستین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث دنیای یونسکو جا گرفت و جامعه بین المللی برای آن ارزش فوق العاده و استثنایی قایل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در همان شروع ماجرا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این که احداث هر گونه کارخانه در حریم درجه یک آثار میراث فرهنگی به ویژه میراث دنیای، همچنین تسطیح، ریگلاژ و خاک برداری و تبدیل کشت سنتی به صنعتی در این محدوده ممنوع است، گفت: استاندار خوزستان باید برای جلوگیری از ساخت کارخانه و تجاوز به حریم عرصه دنیای چغازنبیل جلوگیری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9287

به "کارخانه قند از حریم چغازنبیل رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه قند از حریم چغازنبیل رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید