کارشناس افغان: طالبان تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی را نمی پذیرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، درحالیکه بایدن از احتمال عدم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان می گوید، یک آگاه امور طالبان تاکید کرد که این گروه تاخیر در خروج نیروها را نخواهد پذیرفت.

کارشناس افغان: طالبان تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی را نمی پذیرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نظر محمد مطمئن کارشناس سیاسی و آگاه امور طالبان درباره اظهارات جو بایدن مبنی بر عدم خروج نیروهای آمریکایی تا اول ماه می سال 2021 گفت: فکر نمی کنم طالبان تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی را بپذیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: احتمال دارد که بایدن نیز مانند ترامپ از اظهارات خود درباره طالبان عقب نشینی کند اما اگر بایدن تلاش کند تا حضور نیروها را تمدید نماید، طالبان تغییر در توافقنامه را نخواهد پذیرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مطمئن همچنین هشدار داد که درصورت عدم خروج نیروهای آمریکایی بهار آینده و آغاز فصل جنگی سال خونینی را برای افغانستان به همراه خواهد داشت.

جو بایدن روز گذشته در نخستین دیدارش از وزارت دفاع این کشور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا اظهار کرد که ممکن است مهلت خروج نیروها از افغانستان در ماه می سال جاری میلادی را کنار بگذارد.

پیش از این نیز مقامات دولت بایدن تاکید کرده بودند که توافقنامه قطر مورد بررسی قرار می گیرد.

براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به یک سری از تعهدات امنیتی، همه نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را تا 14 ماه پس از امضای توافقنامه یعنی 1 می سال 2021 ترک کنند.

اخیراً نیز سهیل شاهین عضو ارشد تیم مذاکراتی طالبان تصریح کرده بود که ادامه نیروهای آمریکایی پس از سرانجام مهلت مشخص شده به معنی اشغال افغانستان است و در این صورت حملات علیه نیروهای آمریکایی از سرگرفته خواهد شد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10120

به "کارشناس افغان: طالبان تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس افغان: طالبان تاخیر در خروج نظامیان آمریکایی را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید