کمترین دلایل و شرایط مهاجرت افراد به کشوری دیگر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف دست به مهاجرت به کشوری دیگر می زنند به امید وضعیتی بهتر نسبت به کشور خودشان. این دلایل می تواند مختلف باشد. بعضی به علت وجود جنگ در کشورشان اقدام به این عمل می نمایند و بعضی دیگر به دلایلی چون تحصیل ، کار ، درمان و سایر دلایل . بعضی نیز چون از شرایط موجود راضی نیستند فکر می نمایند که در صورت مهاجرت به کشوری دیگر شاید از امکانات و شرایط بهتری برخوردار شوند. متاسفانه این آمار روز به روز افزایش یافته است، به همین علت نیز کشورهایی که درخواست بیشتری از افراد برای این امر دارند برای مهاجرت شرایطی گذاشته اند که هر چه رو به جلو می رویم این شرایط سخت تر نیز شده است . بسیاری از افراد در کشور ما نیز به دلایل متفاوت مهاجرت را ترجیح می دهند و در پی روش های مهاجرت برای ورود و پذیرفته شدن به وسیله کشوری دیگر هستند . البته ناگفته نماند که ورود به بعضی کشورها آسان تر است اما بعضی شرایط سخت تری دارند . پس باید هر کس شرایطی اولیه را دارا باشد سپس به این اقدام دست بزند . البته تمام این کشورها هر چند گاه یکبار بعضی شرایط قبلی را تغییر داده و یا بندهایی به فهرست خود می افزایند . ضمناً اگر قصد مهاجرت دارید باید دقت داشته باشید که شرایط لازم و حتی برترین راه و روش برای انجام این کار در افراد مختلف متفاوت می باشد یعنی نوع و شرایط مهاجرت شما شاید با نوعی که آشنا و یا دوست شما از آن طریق اقدام نموده است متفاوت باشد . ما در متن زیر سعی نموده ایم تا تعدادی از این شرایط را که شما از اول باید آن ها را مراعات کنید توضیح دهیم .

کمترین دلایل و شرایط مهاجرت افراد به کشوری دیگر

1 داشتن سرمایه لازم و کافی

اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی را دارید باید بدانید که این نوع مهاجرت مقرون به صرفه ترین روش های مهاجرت است. اما مهاجرت هایی که به قصد تجارت و سرمایه داری انجام می شود از گرانترین نوع مهاجرت محسوب می شود که باید شرایط مهاجرت بدین شکل را داشته باشید . اما در هر صورت برای آغاز باید کمی سرمایه داشته باشید و بودجه این کار را کنار گذاشته باشید زیرا با دست خالی این کار امکان پذیر نخواهد بود حتی برای انجام اقدامات اولیه و آغاز کار. البته اگر سرمایه شما ملک و ماشین و ... است باید بگوییم که فایده ای ندارد و تنها باید روی پول نقد خود حساب کنید پس هرگاه این سرمایه ها تبدیل به پول نقد شد اقدام نمایید .حال سوال اول که برای هر کس پیش خواهد آمد این است که برای آغاز چه اندازه پول ضروری است ؟ باید بگوییم که این سوال از اساس اشتباه است زیرا ما برای خرید کالایی نرفته ایم که بتوانیم برای آن قیمتی معین ارائه کنیم و باید بدانید که هر روش های مهاجرت به هر مقصدی بودجه ای متفاوت را می طلبد و با یکدیگر قطعا فرق خواهد داشت پس نمی توان یک عدد معین را اظهار داشت . پس نباید تنها روی پول بسیار کم و یا پول فروش خودرویی معمولی حساب کرد زیرا از بدو امر باید برای مراحل مختلف پول های زیادی پرداخت و اگر احتیاج به وکیل نیز باشد که این اندازه بیشتر هم می شود . شاید به جرات بتوان گفت برای انجام مراحل اولیه و آغاز کار باید حداقل 50 میلیون پول داشت . البته اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی دارید و یا کشورهای مقرون به صرفه قیمت که سطح پایینتری دارند را انتخاب می کنید قطعا سرمایه کمتری احتیاج دارید و شرایط مهاجرت شما فرق دارد.

2 لازمه انجام هر کار سخت پشتکار است

اگر تصمیم قطعی به انجام این کار گرفته اید و عزم خود را جزم نموده و شرایط مهاجرت را دارید، باید بدانید که در این راه باید پشتکار زیادی داشته باشید زیرا شاید انجام مراحل آن موقع زیادی ببرد . پس اگر ذره ای شک دارید اصلا اقدام نکنید زیرا شرط لازم پایدار بودن در تصمیم است . باید بدانید که با انجام مهاجرت شاید نتوانید سال ها اقوام و یا خانواده را ببینید و یا به کشور سری بزنید پس قبل از اقدام کاملا شرایط خود و بعلاوه شرایط روحی خودتان را آنالیز نمایید و به وابستگی های خود دقت کنید سپس اقدام به آغاز مراحل کار مهاجرت نمایید.

3 داشتن مهارت کافی

اغلب کشورها در پی جذب نیروی کار ماهر هستند و شخصی که مهارت لازم در انجام کاری را ندارد قطعا از شانس کمتری برخوردار خواهد بود زیرا آن کشورها نمی خواهند سرمایه خود را بر روی افراد غیر ماهر متمرکز نمایند پس اگر مهارت خاص و کافی ندارید روی این روش های مهاجرت و مهاجرت کاری حساب نکنید .

4 هدف خود را از پیش معین نمایید

باید قبل از اقدام هدف خود را معین کنید یعنی نوع مهاجرت شما باید منطقی و درست باشد مثلا قصد تحصیل دارید و یا برای کار و تجارت می روید و یا تنها و تنها به خروج از وطن برای بدست آوردن شرایط زندگی بهتر و آرامش می روید . اگر تنها به فکر شرایط بهتر هستید بدانید که پیروز نخواهید بود زیرا از کجا معین است که در کشور مقصد به این هدف برسید . پس هدف خود را درست و منطقی مشخص نمایید تا انگیزه ای باشد که برای رسیدن به آن کوشش مظاعف انجام دهید.

5 تحصیلات کافی

باید این نکته را بدون هیچ گونه تعارفی بگوییم که امروزه در هیچ کجای جهان سهمی برای افراد بی سواد در نظر گرفته نشده است زیرا همه جا به سوی پیشرفت در حال حرکت می باشد پس در این راه تمایل به جذب افراد با سواد و با مهارت بیشتر است. مگر در حرفه و یا فنی خاص مهارت قابل توجهی داشته باشید . مثلا کاری هنری و یا فنی را به طور تجربی به گونه ای یاد گرفته اید که بی نظیر و قابل توجه است . در غیر این صورت باید فرد با سوادی باشید تا در انجام مراحل به مشکل برنخورید و یا به قصد تحصیل دست به این اقدام زده اید.

6 فقط در پی راه های قانونی باشید

مهاجرت از راه های غیر قانونی می تواند از بدترین روش های مهاجرت،باشد زیرا تا مدت ها دیگر در کشور خود جایی نخواهید داشت و این روش به گونه ای است که حتی در کشور مقصد نیز جایی ندارید زیرا به عنوان مهاجر غیر قانونی شناخته شده و شرایطی که شامل حال مهاجران معمولی می شود هیچگاه به شما تعلق نخواهد گرفت . زیرا تنها هدف شما رسیدن به کشور مورد نظر که نیست چون اگر فکری برای بعد از آن ننموده باشید همواره با مشکل تحصیل ، کار ، امنیت و مکان زندگی دست به گریبان خواهید بود . در .واقع ورود به این کشورها از این طریق طبق قانون شما را مجرم می داند . البته باید بگوییم که پناهندگی نیز جزو همین موارد محسوب می شود (طبق قانون کشور ما) و اگر دست به این اقدام بزنید قطعا برای برگشت و یا سفر به کشور خود دچار مشکل خواهید بود. مگر اینکه شرایط شما کاملا خاص باشد و چاره دیگری نداشته باشید . پس با علم کامل روش و مسیر خود را انتخاب نمایید و تمامی روش های مهاجرت را آنالیز کنید.

7 به خود متکی باشید

باید بدانید که در کشور مقصد باید بر روی پای خود بایستید و به صرف داشتن دوستان و اقوام اقدام به این کار نکنید . البته داشتن اقوام درجه یک شاید بتواند مراحل کاری شما را کمی تسهیل نماید اما زمانی که به نتیجه رسیدید و به کشور مقصد رفتید دیگر باید روی پای خود بایستسد . زیرا در بسیاری از کشورها بخصوص از نوع پیشرفته هزینه زندگی بالا بوده و معمولا مرد و زن هر دو مجبور به داشتن شغل و کار می شوند پس نمی توانند هزینه شخص دیگری را که مهاجرت نموده است تقبل نمایند . شاید تنها چند روزی بتوانند به شما در سکونت یاری نمایند و یا کمی برای زندگی در محل نو به شما مشورت دهند پس باید به خود متکی باشید و از قبل برای شغل و عایدی خود فکر نموده باشید و شرایط مهاجرت خوتان را کامل آنالیز نموده باشید.

8 اعضای خانواده را از قلم نیاندازید

اگر قصد مهاجرت با اعضای خانواده خود را دارید باید بدانید که شرایط مهاجرت تمام این افراد می تواند در پذیرش شما موثر باشد . پس باید چه همسر و بچه ها و چه پدر و مادر شرایط درست را دارا باشند . شما می توانید برای رسیدن به هدف بهتر از یک وکیل مجرب و با اطلاع مشورت بگیرید تا شرایط را به خوبی دانسته و با اطلاع از این امر اقدام نمایید .

9 استفاده از یک وکیل مجرب و کارآمد

نباید به شایعات گوش کرد و نباید از وکلا ترسید زیرا شاید پرونده شما دارای پیچیدگی هایی باشد که نتوانید به تنهایی از پس آن برآیید . درست است که بعضی بدون گرفتن وکیل و یا مشورت با آن ها دست به این اقدام زده و پیروز شده اند اما این نمی تواند برای همه راه درستی باشد. حتی نباید به علت گرفتن حق وکالت کمتر به افراد ناوارد و بی تجربه مراجعه نمایید زیرا در این صورت نیز با مشکل روبرو خواهید شد. پس نکته اینجاست که باید از همان اول که سرمایه خود را برای این کار اختصاص می دهید سهمی را برای وکیل جدا نمایید . البته وکلایی که در پرونده های کاری خود مهاجرت های پیروز را ثبت نموده باشند. بخصوص اگر پرونده شما دارای شرایط خاصی است . اما اگر پرونده ساده و معمولی دارید خودتان مستقیم اقدام نمایید تا شرایط مهاجرت را دریابید.

10 شرایط مهاجرت بدون داشتن کارت سرانجام خدمت

برای خروج مانند بسیاری از کارهای دیگر داشتن کارت سرانجام خدمت جزو مدارک لازم و اصلی محسوب می شود . پس به فکر راه های دیگر و راه های غیر قانونی نباشید چون قطعا مشکل ساز خواهد بود . در واقع شرایط لازم مهاجرت داشتن سن قانونی 18 سال است و بعلاوه گذرانده شدن دوران خدمت ، اما بعضی قصد مهاجرت بدون داشتن کارت سرانجام خدمت را دارند . و این حالت تنها شامل حال افرادی با شرایط کاملا خاص می شود که معمولا هم تنها شامل شرایط بسیار خاص تحصیلی است . در غیر این صورت همان طور که گفتیم داشتن این کارت الزامی می باشد و شرایط مهاجرت را ندارید. پس اگر می خواهید در روند کار مسئله ای پیش نیاید و یا بعدا برای شما مشکل ساز نباشد شرایط لازم و کافی برای این کار را داشته و دست به هرگونه اقدامات غیر قانونی نزنید. شرط اول برای انجام روند کاری بدون دردسر داشتن مدارک کافی و لازم و صحیح است .

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 23784

به "کمترین دلایل و شرایط مهاجرت افراد به کشوری دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمترین دلایل و شرایط مهاجرت افراد به کشوری دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید