12 تیم از شرکت کنندگان مناظره های دانشجویی به مرحله کشوری راه یافتند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دبیر هشتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان گفت: در مرحله کشوری مسابقات ملی مناظره دانشجویان 12 تیم بعد از گذراندن مراحل منطقه و استانی به کشوری راه یافتند.

12 تیم از شرکت کنندگان مناظره های دانشجویی به مرحله کشوری راه یافتند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، نشست خبری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ساختمان جهاد دانشگاهی صبح امروز با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و مهدی عباسی دبیر مسابقات ملی مناطرات دانشجویی برگزار گردید.

در این نشست مهدی کاظمی، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: پاسخ رهبری به بعضی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه اینگونه بود که ازادی خواهی و مطالبه فرصتی برای اندیشیدن و مطالبه اسلامی است و نباید از آزادی ترسید و از مناظره گریخت. آزادی، اخلاق و منطق بر اساس بیانات رهبری سرلوحه کارهای ما در برگزاری مناظرات دانشجویی نهاده شد.

وی ادامه داد: وقتی در سازمان امور دانشجویان این کار را آغاز کردیم هدف و تمرکز ما بر آموزش و تربیت جوانان بود و مسابقات مناظره را به عنوان فرصتی برای یادگیری در نظر گرفتیم و در آموزش های کارگاهی و معرفی کتاب و فراوری کتاب ها سرمایه گذاری کردیم تا بتوانند تمرینی نمایند و این فضای مصاحبهی اخلاقی را یاد بگیرند و ممارست داشته باشند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی ادامه داد: بعضی انتقاد می نمایند که چرا این فضای مصاحبه به سمت جامعه نمی آید دلیل آن این است که به فصای آرام و اخلاقی برای مناظرات احتیاج است و فراهم کردن فضایی به دور از تهییج های بعضا غیرمنطقی در محیط علمی دانشگاه میسر بود؛ چرا که وجود فصای هیجانی موجب می شد تا در پارامترهای داوری ما اخلاق مصاحبه بسیار صندلی ویژه ای دارد و اگر رعایت نگردد به صورت اتومات از فضا حذف می شوند. وقتی اساتید با این مدل آموزشی آشنا شوند می توانند آن را در کلاس های خود در دانشگاه ها به کار بگیرند و همچنین مباحث اخلاقی در اولویت کار برای دانشجویان قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: از دوره چهارم تا هشتم این مناظرات، برنامه خود را بر گسترش این فضا قرار دادیم و برای سال جاری 28 استان و 12 دانشگاه با 625 تیم شرکت کردند و به نقاط خوبی رسیدیم و در ادامه مسابقات مرکز مصاحبه را خواهیم داشت تا بتوانیم از این شبکه مصاحبه بهره مند شویم و در فضاهای دیگر آن ها را به یاری بطلبیم.

کاظمی ادامه داد: از این 625 تیم که شرکت نموده بودند 54 تیم به مرحله منطقه ای و 12 تیم به مرحله کشوری راه پیدا کردند و تیم هایی که به مرحله نهایی برسند نشان خواجه نصیر الدین طوسی را خواهند برد.

مهدی عباسی، دبیر هشتمین مسابقات مناظره ملی گفت: در مرحله کشوری هشتمین مناظرات 12 تیم بعد از گذراندن مراحل منطقه و استانی به کشوری راه یافتند که تیم های فرهنگ و خیام، سروش، مادر، سنگر، برهان و هدف و تنقیح مناط از علم و فرهنگ، ثامن از علم و صنعت در این مرحله حضور یافتند.

وی اضافه نمود: در مجموع 16 داور از اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی من جمله استاد مهدی منتظر قائم، خواجه سروی، منتظری، کولایی و ...را در این مسابقات داریم. همچنین از بعضی دانشجویان نیز یاری گرفته ایم که 9 داور هستند این دانشجویان در دوره های گذشته به عنوان برگزیدگان مسابقات بوده اند. بیش از 100گزاره در اختیار تیم ها قرارگرفته و تیم ها مواضع خود را به دبیرخانه اعلام نموده اند و بخش عمده ای از گزاره ها که در مرحله نهایی کشور انتخاب شده بر مبنای بندهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی در سرانجام گفت: اولین مسابقه از شنبه 30 آذرماه برگزار می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1818

به "12 تیم از شرکت کنندگان مناظره های دانشجویی به مرحله کشوری راه یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 تیم از شرکت کنندگان مناظره های دانشجویی به مرحله کشوری راه یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید