8 روش ساده برای تقویت روحیه و انرژی شما

به گزارش مجله وبلاگ فروش، COVID-19 اختلالات قابل توجهی را در زندگی ما به وجود آورده است. برای بسیاری از ما، این یک دوره آسیب زا بوده است زیرا احساس می شود احساس ترس و عدم اطمینان بر زندگی ما تسلط دارد. در نتیجه، میزان خلق و خو و انرژی ما به قدری تغییر می کند که احساس می کنیم هر روز دچار تحول می شویم پس به تقویت روحیه نیاز پیدا می کنیم.

8 روش ساده برای تقویت روحیه و انرژی شما

سطح اضطراب و استرس ما به نوسانات خلقی و سطح پایین انرژی مان دامن می زند و اگر برای مقابله با آن اقدامی نکنیم، خود را در شرایطی می بینیم که سلامتی ما در معرض تهدید است.

روش هایی برای تقویت روحیه

در اینجا 8 استراتژی برای تقویت روحیه قدرتمند آورده شده است که می توانید همین حالا برای بالا بردن سطح روحیه و انرژی خود از آنها استفاده کنید.

پیروی از این 8 استراتژی به طور مداوم به ایجاد انعطاف پذیری و تقویت روحیه و انرژی شما کمک می کند. توانایی شما در هدایت جهت خود از ایجاد اختلال و عدم اطمینان در زندگی، بیش از سردرگمی از مکانی قدرتمند ناشی خواهد شد.

1. ورزش کنید و غذای سالم بخورید

داشتن یک حواس پرتی فکری کمک می کند تا دوباره احساس خوبی کنید. پیاده روی سریع، انجام یک بازی تنیس یا تمرین 30 دقیقه ای بدنسازی، یک راه آسان سریع برای دور کردن احساس کرختی و تقویت روحیه و انرژی است.

متعهد بودن به یک رژیم منظم ورزشی، بهترین راه برای حفظ و مدیریت موثر خلق و خو و انرژی شما در طول زندگی است. همراه با ورزش، خوردن وعده های غذایی سالم و متعادل برای بالا بردن سطح انرژی کلیدی است.

وقتی احساس ضعف و کمبود انرژی می کنید، از مصرف غذاهای بی ارزش، شیرینی و الکل خودداری کنید.

ورزش و خوردن وعده های غذایی متعادل نیز به طور قابل توجهی به الگوی خوب خواب کمک می کند که برای یک زندگی سالم و متعادل ضروری است.

2. مراقبه کنید

مراقبه یا مدیتیشن باعث ایجاد تغییرات مغزی می شود که احساسات مثبت را تقویت می کند و احساسات منفی مانند ترس و عصبانیت را کاهش می دهد. این می تواند ضربان قلب، فشار خون، میزان تنفس، آدرنالین و سطح کورتیزول شما را کاهش دهد. کورتیزول هورمونی است که در پاسخ به استرس آزاد می شود.

تعهد به انجام اقدامات مداخله ای منظم، یک استراتژی عالی برای کنترل استرس و اضطراب در زندگی شما است.

رویکردهای مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانید روشی را که برای شما مناسب است بیابید. آماده باشید تا چند برنامه مدیتیشن را کشف کرده و امتحان کنید تا زمانی که برنامه ای را پیدا کنید که مورد پسند شما واقع شود.

شاید بخواهید یوگا را به عنوان اولین قدم در نظر بگیرید. یوگا یک روش عالی برای آشنایی شما و دوستی تان با ورزش است. همچنین کلاس های مدیتیشن آنلاین یا برنامه هایی وجود دارد که می تواند شما را با تمرینات مدیتیشن آشنا کند.

3. بیاموزید چگونه از طریق نفس کشیدن آرام شوید

وقتی مضطرب هستیم و تحت فشار قرار می گیریم تمایل داریم به سرعت و سطحی از ریه های فوقانی خود نفس بکشیم. اگر این نوع تنفس را بیش از حد طولانی انجام دهیم، در نهایت می توانیم تهویه بدن را بیش از حد انجام دهیم که ترسناک است!

هنگامی که در این مرحله هستیم، بدن ما در شرایطی قرار گرفته است که شرایط اضطراری نامیده می شود و می توانیم علائم جسمانی ناخوشایندی را هنگام حمله وحشت تجربه کنیم.

خبر خوب این است که با تغییر تنفس می توانید این علائم را معکوس کنید. با تغییر میزان تنفس و الگوی خود، می توانید پاسخ پاراسمپاتیک بدن را تحریک کنید. این سیستم به همان اندازه قدرتمند و مخالف بدن با واکنش اضطراری است و اغلب به آن پاسخ آرامش گفته می شود یا معمولاً تحت عنوان واکنش آرامبخش شناخته می شود.

چندین روش تنفسی دیگر نیز وجود دارد که می توانید در زمان استرس یا ترس از آنها استفاده کنید.

تکنیک تنفس آرام بخش یکی از تکنیک های تنفسی است که می تواند در صورت کمبود انرژی، ترس، گیجی یا اضطراب به شما کمک کند. این می تواند به تقویت روحیه و انرژی شما کمک کند.

این تکنیک زمان می برد تا به بخشی طبیعی از زندگی روزمره تبدیل شود. بنابراین، آماده باشید تا تمرینات را انجام دهید زیرا وقتی می دانید چگونه درست نفس بکشید، کنترل بیشتری بر زندگی خود دارید!

تکنیک نفس آرام:

  • از بینی خود یک نفس طولانی و آهسته بگیرید، ابتدا ریه های پایین و سپس ریه های فوقانی خود را پر کنید.
  • تا سه بشمارید و نفس خود را نگه دارید.
  • در حالی که عضلات صورت، فک، شانه ها و معده خود را شل می کنید، بازدم را به آرامی انجام دهید.

4. معاشرت کنید

وقتی کم انرژی هستید و احساس ضعف می کنید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید بیرون رفتن و معاشرت با مردم است. اشکالی ندارد که هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید اما اگر به الگوی انزوای نفس درآیید، در حق خودتان هیچ لطفی نمی کنید.

منزوی بودن منجر به تنهایی می شود و این احساس غم و اندوه شما را تقویت می کند. گذراندن وقت با دیگران به تقویت روحیه ما کمک می کند. انسانها در ذات خود اجتماعی هستند و وقتی با دیگران هستیم، از فکر کردن در مورد خود منحرف می شویم.

اگر احساس کمبود دارید، سعی کنید با یک دوست یا اعضای خانواده تماس بگیرید که دوستش دارید و انرژی مثبتی دارد. از خانه بیرون بروید و قرار ملاقاتی با آنها برای صرف یک قهوه تنظیم کنید یا تلفن را بردارید، به آنها پیام دهید یا با آنها تماس ویدیویی بگیرید. متعهد شوید هر زمان که احساس ناراحتی می کنید با فردی تماس بگیرید یا با او معاشرت کنید.

اگر شخصی را برای وقت گذراندن ندارید، اقدام کنید و به یک گروه بپیوندید یا یک سرگرمی پیدا کنید یا در کلاس شرکت کنید. اینجاست که باید پاسخگو باشید. شما این قدرت را دارید که انتخاب کنید چه کاری می توانید برای بالا بردن سطح انرژی و روحیه خود انجام دهید.

تصمیم بگیرید و یک قدم بردارید تا از خانه خارج شوید و به نوعی با مردم ارتباط برقرار کنید.

5. هدف و معنا را پیدا کنید

نداشتن وضوح در زندگی یا ندانستن اینکه چه چیزی می خواهید می تواند در پایین آمدن سطح انرژی و احساس خستگی موثر باشد. داشتن هدف، معنا و وضوح در زندگی باعث بهبود خلق و خوی شما می شود، استرس را کاهش می دهد و از نظر ذهنی شما را پرشور نگه می دارد.

ریچارد کارلسون در کتاب به چیزهای کوچک گیر نده و همه چیز کوچک است، استراتژی های ساده ای را نشان می دهد که می توانید برای جلوگیری از فکر کردن به چیزهای غیر متناسب، برای جلوگیری از نگرانی در مورد اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد (اما شاید هم رخ ندهد) توضیح می دهد و می گوید وسواس را درباره چیزهایی که نمی توانید تغییر دهید و چیزهایی که فقط مهم نیستند، متوقف کنید و زندگی را شروع کنید!

ریچارد کارلسون یک سری کتاب با همین موضوع نوشته است و پیام اصلی در همه کتاب های او این است که وقتی در زندگی خود معنایی دارید، به شما این توانایی را می دهد که روی چیزهای مهم زندگی - نه همه چیزهای موجود در آن تمرکز کنید. این نوعی زندگی است که شما را به پایین می کشاند.

6. پایکوبییدن

وقتی با آهنگی که دوست دارید بپایکوبیید، احساس خوشحالی و سرحالی می کنید! این تا حدی به دلیل انتشار اندورفین و انتقال دهنده های عصبی مثبت است که هنگام پایکوبییدن تجربه می کنید، به خصوص هنگامی که با آهنگی که دوست دارید بپایکوبیید.

بنابراین، وقتی احساس کمبود انرژی و کمی ضعف می کنید، آهنگ پایکوبی مورد علاقه خود را بگذارید و خود را رها کنید و بپایکوبیید! تضمین شده است که احساس خیلی بهتری خواهید داشت!

7. لیمو یا اسانس ها را بو کنید

حس بویایی شما به حالت عاطفی شما مرتبط است و گفته می شود لیمو تقویت کننده روحیه است! همچنین مطالعات نشان داده است که اسانس هایی مانند اسطوخودوس و ریحان می توانند به کاهش استرس و انرژی منفی کمک کنند. نعناع فلفلی هم یک روغن اساسی است که انرژی را تقویت می کند و استرس را از بین می برد و وانیل و دارچین نیز همین کار را انجام می دهند.

در شرایط استرس یا کمبود انرژی، یک لوسیون معطر از چند قطره روغن اساسی را به دستان خود بمالید و نفس بکشید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، پارچه ای را با چند قطره اسطوخودوس بر بالش خود قرار دهید. اسطوخودوس شما را آرام می کند و به شما کمک می کند تا خوب بخوابید.

8. یک حیوان خانگی یا شخصی که برای شما مهم است را بغل کنید

تحقیقات نشان داده است نوازش، در آغوش دریافت یا حتی خیره شدن به چشم حیوان خانگی منجر به افزایش سطح اکسی توسین می شود. اکسی توسین هورمون عشق است که در هنگام آغوش، رابطه جنسی یا شیردهی نیز آزاد می شود. سطح استرس و اضطراب را کاهش می دهد در حالی که احساس آرامش، اعتماد و پیوند را افزایش می دهد.

هرچه بیشتر نوازش با حیوان خانگی خود داشته باشید و هرچه بیشتر مردم را در آغوش بگیرید احساس بهتری خواهید داشت. با این کار بدون اینکه بدانید انرژی بیشتری خواهید داشت و در زندگی خود احساس خوشبختی خواهید کرد!

نکات نهایی

وقتی این تکنیک ها را امتحان کنید، روحیه و سطح انرژی خود را افزایش می دهید. از این استراتژی های تقویت روحیه در زندگی خود استفاده کنید تا بتوانید انعطاف پذیری و توانایی خود را برای مقابله با اختلالات و عدم اطمینان هایی که در زندگی با آن روبرو هستید، ایجاد کنید، خصوصاً اکنون که در جهانی با COVID-19 زندگی می کنیم.

منبع:

lifehack

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: هفت گنج
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7470

به "8 روش ساده برای تقویت روحیه و انرژی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش ساده برای تقویت روحیه و انرژی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید