91 درصد ظرفیت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس خالی ماند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: به علت عدم استقبال، حدود 91 درصد ظرفیت پذیرش رشته تخصصی طب اورژانس خالی مانده و در وزارت بهداشت یک برنامه نجات برای این رشته طراحی کردیم.

91 درصد ظرفیت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس خالی ماند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، کوروش وحیدشاهی، قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی امروز 30 خرداد ماه در نشست مدیران معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع طب اورژانس و سختی کار در این رشته گفت: موضوع طب اورژانس را به صورت ویژه در شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیگیری نموده ایم.

وی اضافه نمود: متاسفانه حدود 91 درصد ظرفیت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس خالی مانده است و ما برای آن در وزارت بهداشت یک برنامه جامع آموزش و درمان طراحی کردیم.

وحیدشاهی ادامه داد: در این برنامه جامع 26 راه چاره برای نجات طب اورژانس طراحی شده است که 6 راه چاره اجرایی از این میان در حال عملیاتی شدن است. بازنگری در پرداخت ها و ایجاد فلوشیپ ها از جمله این راه چاره ها هستند که بعضی از آن ها در فرآیند اجرایی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همه همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی و همکاران طب اورژانس می دانند که از زمانی که وزارت بهداشت این رشته را راه اندازی نموده است اندازه رضایتمندی و شرایط اداره بخش های اورژانس بیمارستان بسیار بهبود پیدا نموده است و از همین رو وزارت بهداشت برای اقبال دوباره به این رشته در حال ایجاد راه چاره های عملی است.

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی درباره بحث همگرایی علوم پایه و علوم بالینی در گروه علوم پزشکی گفت: موضوع همگرایی علوم پایه و علوم بالینی در شورای آموزش پزشکی و تخصصی در حال پیگیری است و در کمیسیون معین شورا مصوبه ای داشتیم که درصدی از سئوالات آزمون دانشنامه به محتوای مشترک پایه و بالینی اختصاص داده گردد.

وی اضافه نمود: به این ترتیب در آزمون دانشنامه به مسائلی از علوم پایه، علوم مدیریتی و علوم نوین مانند فناوری های نو پرداخته می گردد.

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: به این ترتیب برای همگرایی علوم پایه و علوم بالینی در گروه علوم پزشکی هم در محتوای کوریکولوم ها، هم در محتوای آزمون ها و هم در میان اعضای هیات ممتحنه مباحث جدی پیگیری می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12521

به "91 درصد ظرفیت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس خالی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "91 درصد ظرفیت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس خالی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید