با همسر ایرادگیر که بیش از حد از ما انتقاد می نماید چه کنیم؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رابطه با همسر ایرادگیر و سرزنشگر یک رابطه ناسالم و آزار دهنده است که باعث می گردد اعتماد به نفس خود را از دست داده و دچار مسائل عاطفی شویم.

با همسر ایرادگیر که بیش از حد از ما انتقاد می نماید چه کنیم؟

آیا نامزد یا همسر ایرادگیری دارید که مدام از شما انتقاد می نماید وشما را به خاطر کارهایتان مورد سرزنش قرار می دهد؟ کسی که مدام از شما ایراد بگیرد و شما را مورد انتقاد قرار دهد و دایمدر کوشش است که شما را تغییر دهد در حقیقت شما را آنگونه که هستید دوست ندارد. او شمارا کسی می بیند که باید یا تغییرش دهد و یا تنبیه اش کند. و اینکه کدام راه را انتخاب کند بستگی دارد از کدامدنده بلند شده باشد. شما نیز هرگز نمی توانید خودتان را با توقعات و انتظارات او هماهنگکنید. چرا که او از شما می خواهد کسی، باشید که نیستید. برای اینکه بدانید چرا جذبچنین کسی شده اید و چگونه می توانید رابطه ناسالم خود را اصلاح کنید این مقاله رابخوانید.

چرا جذب نامزد / همسر ایرادگیر و بدرفتارشده اید؟

  • بدون شک شما از دوران کودکی اتان الگوبردارینموده اید تا اینبار بتوانید گذشته را اصلاح کنید.گذشته ای که در آن مجبور بوده اید سخت کوشش کنید تا توجه و تحسین کسانیرا که خیلی دوستشان داشتید برانگیزید. این احتمال وجود دارد که پدر و مادر شما بیشاز حد ایرادگیر و سرزنشگر بودند و هر کاری می کردید باز هم از شما ایراد می گرفتند.شاید مدام از نمره های شما، فعالیت های ورزشی تان، رفتار وحتی صحبت کردنتان ایراد می گرفتند.
  • ممکن است در کودکی ناخودآگاهانه باور نمودهباشید: من خوب نیستم. باید بیش از حد کوشش کنم تا دیگران دوستم داشته باشند. حالبا جذب شدن به همسر ایرادگیری که با شما طوری رفتار می نماید انگار بچه کوچولو هستیدو می خواهد در حق شما مادری یا پدری کند، دوران کودکی خود و روابطتان با پدر و مادرتانزنده نموده اید. گویی می خواهید کار ناتمام دوران کودکی تان را کامل کنید، با امید اینکهاینبار بتوانید رضایت منتقدان همیشگی را به دست بیاورید.
  • شاید هم شما مورد انتقاد و سرزنش نبوده ایدو پدر یا مادرتان همیشه مورد سرزنش و انتقاد قرار می گرفت. شاید مادرتان یک همسر ایرادگیربود که مدام به پدرتان زخم زبان می زد و پدرتان مردی مهربان و در عین حال ترحم برانگیزبود. حال شما در کوششی ناخودآگاهانه برای وفاداری به پدرتان، زنی را به همسری گرفته ایدکه همان آزار و اذیتی که پدرتان تحمل می کرد به شما تحمیل می نماید.
  • ما اغلب نقش پدر یا مادر خود را در زندگیتکرار می کنیم تا به لحاظ روحی و روانی همدرد و غمخوار ناکامی های او باشیم. بدین معنیکه ما هم خود را دچار همان دردها و بدبختی ها می کنیم تا وفاداری خود را به پدر یامادرمان اثبات کنیم و ثابت کنیم هرگز به او پشت نکردیم. بعضی از افراد به سختی می تواننداز شر اینالگوی مخرب خانوادگی خلاص شوند و اغلب خود را در موقعیت هایی ناسالم و آزاردهنده قرارمی دهند که بی شباهت به دردها و رنج های پدر و مادرشان نیست. گویی چنانچه خوشبخت تراز پدر و مادرشان باشند به آنها خیانت نموده اند.

بعضی از پیامدهای رابطه با فرد سرزنشگر و ایرادگیر

  • افراد ایرادگیر نقاط قوت و رفتارهای مثبتاطرافیان خود و به ویژه همسرانشان را نمی بینند و یا در صورت مشاهده اهمیتی به آن هانمی دهند، از این رو همسران آنان دچار کمبود محبت و در صورت تداوم این برخوردها و حرکاتدچار مسائل شخصیتی و رفتاری می شوند.
  • یکی از بارزترین پیامدهای زندگی با مردانایرادگیر و ریزبین را می توان ایجاد وسواس خفیف و یا گاهی شدید در زنان برشمرد. آناندر توالی زمان احساس می نمایند هر کاری که انجام می دهند، مهم و یا کم اهمیت اشتباه ونادرست است و همین حالاست که شوهران آنان سر برسند و به بدگویی و نشان دادن رفتاریزننده و غیرانسانی در روبرو با کار آنان بپردازند.
  • زنان و مردانی که در رابطه با همسران ایرادگیرو بهانه جو هستند، به مرور زمان اعتماد به نفس و روحیه انسانی خود را از دست می دهند و از جایی که همیشهعصبانیت و خشم خود از همسرشان را بروز نمی دهند و یا کم تر ابراز می دارند، دچار افسردگی هایمزمن شده و روابط آنان با گذشت سلامت خود را از دست داده و به سمت اضمحلال می رود.

چه باید کرد؟

صرف نظر از اینکه دلیل شما برای شیفته نامزد/ همسر ایرادگیر شدن که مدام تحقیرتان می نماید چیست، یک چیز بسیار روشن است: اگر می توانیدبه رابطه خود انتها دهید. سپس، روزه رابطه بگیرید تا بتوانید از لحاظ عاطفی التیامپیدا کنید و خود را از درون اغنا سازید. همین که خودتان را بیشتر دوست داشته باشیدگرایش شما به کسی را که بلد نیست شما را دوست داشته باشد، کمتر خواهد نمود. در غیراین صورت بهتر است از یک مشاور خانواده یاری بگیرید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: setare.com
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8104

به "با همسر ایرادگیر که بیش از حد از ما انتقاد می نماید چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با همسر ایرادگیر که بیش از حد از ما انتقاد می نماید چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید